  • Data: 2005-10-27 07:59:17
    Temat: Re: Wątpliwości dotyczace prawnej opieki nad dzieckiem
    Od: Bartek ''woyka'' Jarmuł <p...@s...spamerom.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominika Widawska napisał(a):

    > Nie będę się odnosić do kwestii, czemu ojciec nie uznał dziecka w
    > normalnym trybie, choć Sąd z pewnością się tym zainteresuje.
    > Sądzę, że "notarialne przekazanie opieki" może, ale nie musi być
    > uwzględnione przez Sąd. Myślę (mam nadzieję), że spore znaczenie będzie
    > miała wola dziecka wyrażona np. poprzez badania w RODK.
    Dal mnie to także jest dziwne - niestety nie mam wpływu na stan
    faktyczny - tylko staram się zrozumieć argumenty stron - i możliwości
    prawne co do przyszłości dziecka, które w tym wypadku niestety chyba
    jest argumentem sporu a nie jego meritum.

    Ojciec w końcu stara się uregulować sprawę - niestety jest także w
    trudnej (ne tłumaczę jego postępowania!) sytuacji - ponieważ w jakiś
    sposób rości sobie prawo do opieki (ogólnikowo rzecz biorąc) także
    ciocia dziecka.
    Czy na badania w Rodzinnym Osrodku Diagnostyczno-Konsultacyjnym kieruje
    sąd czy może wnieść o tę czynność rodzic dziecka?
    Bartek "woyka" Jarmuł [woyka @ poczta . onet .pl]
    "Życie to ciąg arytmetyczny czasu i ciąg geometryczny kłopotów!"