    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
    Date: Mon, 07 Jul 2014 21:17:01 +0200

    Powitanko,

    > Piszesz to w kraju, w którym główną przyczyną wypadków jest
    > nadmierna prędkość. Prędkość należy dostosować do warunków
    > na drodze

    Toz wlasnie ludzie na ogol dostosowuja - jest szeroka droga bez
    skrzyzowan i przejsc dla pieszych, to jada tak, zeby panowac nad
    samochodem. A ze jakis madrala postawil tam 40, to pytanie, czy owa "40"
    zaliczac do "warunkow na drodze".
    Przyklady? Prosze bardzo: Trasa Lazienkowska, bylo ograniczenie do 50
    dlugie lata, mandaty sypaly sie gesto, az tu pewnego pieknego dnia (moze
    Galas byl na urlopie, albo chory) postawili 80. Nic innego sie nie
    zmienilo. Czyli nadmierna predkosc poprzednia stala sie dozwolona.
    Inny przyklad: Trasa S2 do Pulawskiej. Jedziesz sobie spokojnie z
    dozwolona predkoscia, az tu ni z tego ni z owego ograniczenie (jesli
    dobrze pamietam) 90 i zaraz 60. Czemuz to? Ano, 1 pas jest wylaczony z
    ruchu. A czemu ten pas jest wylaczony? Trwaja jakies prace, nie spelnia
    jakis norm? Nie, po prostu za tym ograniczeniem ustawia sie Policja i
    suszy, a pas wylaczony jest po to, zeby sie ktos jadacy normalnie nie
    wladowal w "upolowanego".
    90% kierowcow na Pulawskiej przekracza predkosc - tak powiedzial pewnego
    razu policjant. I co, trup sie sciele gesto? Nie, dokladnie nic sie nie
    dzieje z tej okazji. Wypadki? Owszem, na jednym z 2 przejsc bez
    sygnalizacji, albo z udzialem mistrzow zawracajcych w niedozwolonych
    miejscach, no i czasem stluczki przez FR. Czy gdyby wszyscy jechali tam
    dozwolone 50 byloby tych wypadkow mniej? Mozliwe. Najmniej byloby, gdyby
    wszyscy stali.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa