eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWalka z PZU o odszkodowanie za uszkodzone w czasie kradziezy radio › Re: Walka z PZU o odszkodowanie za uszkodzone w czasie kradziezy radio
    From: jpi <j...@Y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Walka z PZU o odszkodowanie za uszkodzone w czasie kradziezy radio
    Date: Wed, 29 Nov 2006 00:06:21 +0100

    Z tego co wiem, to radio poniżej dwóch lat nie podlega amortyzacji tak
    czy owak, przy czym - zgodnie z KC mają mi zapewnić możliwość wyrównania
    straty i tu pojawia się problem.

    Model radia, który został zniszczony nie jest już sprzedawany przez
    producenta. Niemniej jednak maja go dealerzy, a ceny są różne. W
    polskich cennikach sklepów internetowych widziałem że chodzi od 1700 do
    2000 PLN. Ale jest sobie internetowy sklep we Francji, pt. Pixmania,
    gdzie radio kosztuje niecały 1000 PLN (plus dodatkowe koszty jak wysyłka
    i Ubezpieczenie umowy :) suma ponad 1000 PLN) - opinie o sklepie są
    raczej negatywne, dlatego z nich zrezygnowałem. Po drugie dochodzi
    jeszcze terminowość - PZU wymaga szybkiego rozliczenia szkody, sklep
    internetowy nie daje gwarancji dostarczenia towaru i faktury na czas.

    Dodatkowy problem to to, że PZU nie napisało o co opiera ichnią cenę
    rynkową. Bo jeżeli o aukcję na allegro to jest to pomyłka, z wiadomych
    powodów.

    Zastanawiam się, czy może wysłanie im odwołania + pismo od dealera
    producenta z ofertą sprzedaży radia za faktyczną kwotę pomoże.

    Uważasz, że sygnatura kancelarii ma duże znaczenie, czy wystarczy
    odpowiedni ton pisma ?

    Pozdrawiam
    jpi