    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WKU po raz kolejny
    Date: Sun, 9 Mar 2003 21:01:24 +0100

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:7503.00000ee7.3e6b2fec@newsgate.onet.pl...

    > Panie Piotrze
    > Najpierw ustosunkuje się do wypowiedzi Pana KK.
    Bardzo mi miło.

    > Pisze pierdoły i proszę nie korzystać z jego rad.
    Nie jestem taki do końca przekonany, mam wrażenie że się nie zrozumieliśmy
    Z tych moich pierdół wiele osób już korzystało i jakoś nie narzekali

    > Dobrze napisanego prawa nie trzeba interpretować, wystarczy je czytać i
    stosować.
    Słusznie, tylko, że nasze prawo jest dziurawe jak sito.

> [...]
    > wyższych, rocznik nie liczy się, liczy się termin ukończenia studiów.
    > 2. Jako student, w wieku 23 lat, przeznaczony do odbycia zasadniczej
    służby
    > wojskowej (obecnie 12 miesięcznej), korzysta Pan z odroczenia tej służby
    ze
    > względu na pobieranie nauki w szkole wyższej. Podstawa prawna: art. 39
    ust.
    > ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku
    obrony
    > Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U.z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z późn. zm.).

    Zgadzm się.

> [...]
    > rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 czerwca 1992 r. w
    sprawie
    > zasadniczej służby wojskowej i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej
    oraz
    > przeszkolenia wojskowego (Dz. U. Nr 56, poz. 277 z późn. zm.) absolwentów
    > szkół wyższych wojskowy komendant uzupełnień przeznacza do odbycia
    > przeszkolenia wojskowego (obecnie 6 miesięczne, ale od 1.01.2004 r. dla
    > większości będzie 3 miesięczne lub 6 tygodniowe przeszkolenie w czasie
    > studiów). Powołanie winno nastąpić w przeciągu 18 miesięcy (art. 93 ust. 2

    Tu też się zgadzam

    > 4. Pan KK nie miał racji pisząc o drugim fakultecie. Polecam wyrok NSA III
    SA
    > 5418/98 (LEX nr 44810). Na drugi fakultet nie ma miejsca w aktualnym
    prawie o
    > powszechnym obowiązku obrony (chyba, że fakultety robi się równolegle).

    No właśnie co z tymi równoległymi fakultetami
    Co ze studentami, którzy robią drugi fakultet z pewnym przesunięciem roku?
    Co ze studentami, którzy ukończyli jeden kierunek np. w czerwcu i od
    paźdzernika rozpoczynają kolejne studia?

    I tu się zaczyna bajka. Bo ile WKU tyle interpretacji.
    Jedni zaświaczenie o kontynuowaniu studiów na drugim fakultecie uznają i
    dają odroczenie
    a inni twierdzą, że ich drugi fakultet nie interesuje i biorą jak leci.
    Osobiście znam conajmnie pięć takich przypadków, kiedy broniliśmy studentów
    przed powołaniem do wojska.
    I o tym właśnie pisałem, pisząc, że tego nie może być pewien. Żeby było
    śmieszniej po odwołaniu się od decyzji WKU wyższa instancja raz uznawała
    drugi fakultet, a raz nie. I gdzie tu nasze klarowne prawo.

    > 5. Nie ma czegoś takiego jak "amnestia" w powyższej tematyce.

    Oj trochę gwary by się przydało. Mówimy o tym samym tylko innym językiem

> [...]
    > wyżej ustawy, zmienią się zasady przeszkalania studentów i absolwentów
    szkół
    > wyższych, planuje się przeszkalać w ciągu roku, w skali kraju, maksymalnie
    ok.
    > 6-8 tysięcy studentów i absolwentów. Wniosek z tego: w pierwszej
    kolejności
    > wykorzysta się ochotników, pozostali zostaną przeniesieni do rezerwy bez
    > odbycia przeszkolenia.
    > 7. W 2003 roku powołać się ma tylko kilka setek absolwentów. Będą to
    > ochotnicy. Pozostałych Minister nakaże przenieść do rezerwy.

    I słusznie. Tylko w którymś momencie to się skończy i znowu zaczną się
    kłopoty.

    > REASUMUJĄC:
    > 1) studiuj spokojnie i patrz optymistycznie w przyszłość;
    > 2) "nie taki diabeł straszny jak go malują", w WKU i WSzW pracują tacy
    sami
    > ludzie jak wszędzie i wszyscy, posługując się przepisami prawa;
    > 3) jeżeli będziesz miał problemy proszę napisać (obiecuję, że pomogę);

    Dobrze mieć fachowca na grupie.

    > 4) proszę "włożyć między bajki" Rzecznika Praw Obywatelskich; jego
    szybkość
    > działania może być niewystarczająca (o takim pesymiźmie proszę nie
    myśleć).

    O to prawda.

    Reasumując:

    1. Przepisy przepisami, a ludzie ludzmi.
    O ile ty możesz o sobie powiedzieć, że postępujesz uczciwie i sprawiedliwie
    i takich jest wielu, to niestety nie jest tak zawsze.
    W wielu przypadkach (nie mówię wcale o WKU) osoby podejmujące decyzje czują
    się jak pan i władca i mają w nosie cały pozostały świat.
    Ja właśnie z takimi przypadkami sie spotykałem i to jest walka z wiatrakami.

    2. Czemu na mnie wsiadłeś, jakbym conajmniej napisał, że zielonych należy
    wyplenić.