    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W poszukiwaniu pewnego artykulu K.C. i nie tylko
    Date: Mon, 10 May 2004 00:07:09 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc4.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Qgar" <q...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c7m4ja$64i$1@korweta.task.gda.pl...

    > 1)Czy tak zamontowany wodomierz:
    > doprowadzenie wody (rura 1,5")<->redukcja z 1,5 "na
    > 3/4"<->zawor<->wodomierz<->zawor<->redukcja z 3/4" na 1,5"<->(rura 1,5")
    blok
    > mieszkalny
    > jest zamontowany prawidlowo?

    Nie mam zielonego pojęcia. Nie jestem instalatorem. Poszukaj w istrukcji
    do wodomierza. Tam zawarto prawidłowe zasady jego montażu.

    > 2)Czy nie powinien być wodomierz o takim samym przekroju wejscia i
    wyjscia
    > jak rury doprowadzajaca i wyprowadzajaca wode?

    Znowu instrukcja Ci to powie. Co do zasady moim zdaniem nie powinno to
    mieć większego wpływu na dokłądność pomiaru.

    > 3)Czy montaz wodomierza podlega jakims normom, zasadom odnosnie tej
    > kwestii przekroju?

    Tak. Zawarto je w instrukcji. Zresztą, jeśli dobrze pamiętam, to sa
    Polskie Normy z tym zwiazane. Ale czy akurat z wodomierzami, to nie wiem.

    > 4)Czy takie podlaczenie moze powodowac/przyczyniac sie do duzej roznicy
    > (ubytkow) we wskazaniach pomiedzy wodomierzem bloku a suma
    > na wodomierzach indywidualnych?

    To trzeba by było przetestować.

> [...]
    > techniczne przyłączenia."
    > I odpowiedz ta mnie zadowala, poza kwestia taka, o ktorej tu nie
    wspomnialem.
    > Mianowicie wszedzie (inne budynki) zakladaly miejscowe "wodociagi"
    wodomierze
    > o wiekszej srednicy - bez redukcji przed, a ten (o mniejszym przekroju)
    > zalozyli,
    > bo im sie ostal ostatni.
    > Czy to moze miec jakies znaczenie i czy tu takze nie powinien byc taki
    sam
    > wodomierz zalozony (te same warunki przylaczenia)?

    Jakieś tam znaczenie może mieć. Zajrzyj do instrukcji wodomierza, albo
    zapytaj producenta, bo on to musiał badać.