    From: "Qgar" <q...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W poszukiwaniu pewnego artykulu K.C. i nie tylko
    Date: Sun, 9 May 2004 22:33:42 +0200

    news:c7foti$d8a$2@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Qgar" <q...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ubytki wody wynikające z różnicy pomiędzy sumami liczników cząstkowych, a
    > licznikiem zbiorczym są normalnym zjawiskiem wynikającym z fizyki. Tak z
    > półtora roku popełniłem kilkanaście bajtów na ten temat na tej grupie.
    > Przeszukaj pod katem słowa wodomierz i mojego nazwiska, a znajdziesz w
    > archiwum. Wybacz, ale nie chce mi się tego dowodu matematycznego po raz
    > kolejny przeprowadzać.
    Dziekuje za wskazanie slow kluczowych, odpowiedz znalazlem i byla dla
    mnie wyczerpujaca - wytlumaczenie znalem, ale nie potrafilem tego
    tak ladnie ujac, by ludziom wyjasnic :)

    Przy okazji, jak juz sie taplam w tej wodzie z wodociagow, to jeszcze
    pozwole sobie zadac pare pytan:
    1)Czy tak zamontowany wodomierz:
    doprowadzenie wody (rura 1,5")<->redukcja z 1,5 "na
    3/4"<->zawor<->wodomierz<->zawor<->redukcja z 3/4" na 1,5"<->(rura 1,5") blok
    mieszkalny
    jest zamontowany prawidlowo?
    2)Czy nie powinien być wodomierz o takim samym przekroju wejscia i wyjscia
    jak rury doprowadzajaca i wyprowadzajaca wode?
    3)Czy montaz wodomierza podlega jakims normom, zasadom odnosnie tej
    kwestii przekroju?
    4)Czy takie podlaczenie moze powodowac/przyczyniac sie do duzej roznicy
    (ubytkow) we wskazaniach pomiedzy wodomierzem bloku a suma
    na wodomierzach indywidualnych?

    W sumie w ramach odpowiedzi na powyzsze pytania uzyskalem
    na pl.misc.budowanie:
    "...Wodomierz dobiera się odpowiednio do przepływu.
    Rura odpowiednia do wodomierza, potem redukcja i rura instalacyjna.
    Urządzenia do pomiaru przepływu dobierane są na jak najmniejszą
    średnicę z uwagi na dokładność pomiaru. Rury w instalacji są lekko
    przewymiarowane, aby zmniejszyć straty, stąd różnica średnic.
    Zresztą typ i sposób montażu wodomierza narzuca przedsiębiorstwo
    zaopatrujące w wodę (miejscowe "wodociągi") kiedy wydaje warunki
    techniczne przyłączenia."
    I odpowiedz ta mnie zadowala, poza kwestia taka, o ktorej tu nie wspomnialem.
    Mianowicie wszedzie (inne budynki) zakladaly miejscowe "wodociagi" wodomierze
    o wiekszej srednicy - bez redukcji przed, a ten (o mniejszym przekroju)
    zalozyli,
    bo im sie ostal ostatni.
    Czy to moze miec jakies znaczenie i czy tu takze nie powinien byc taki sam
    wodomierz zalozony (te same warunki przylaczenia)?

    Pozdrawiam
    Qgar
    qgarATinteriaDOTpl