  • Data: 2006-08-19 17:19:41
    Temat: Re: W jak windykacja.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ec70i8$hkd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie do konca masz racje.
    > Nie kazdy dluznik banku faktycznie jest dluznikiem.
    > Bankowy tytul wykonawczy wystawiany jest jednostronnie
    > przez bank, bywa ze bez wiedzy owego dluznika.

    To niestety prawda. Instytucja BTE niby była udogodnieniem dla banków, ale moim
    zdaniem nie do końca się sprawdziła. Moim zdaniem - ale pewnie nikt mnie nie
    posłucha - należało by BTE zrównać z wekslem, a nie z wyrokime. Czyli tak
    umieścić w prawie, by bank musiał występować o nałożenie na BTE nakazu zapłaty.
    To automatycznie filtrowało by ewentualne nieprawidłowości, bowiem dawało by
    "dłużnikowi" szansę reakcji i ewentualnego wyprostowania sprawy w sposób
    cywilizowany, a nie w atmosferze bata w postacji wszczętej egzekucji
    komorniczej.