    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Date: Tue, 20 Dec 2005 15:12:21 +0100

    Użytkownik "Sewer" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:do8tdd$lnc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Co ??
    > Człowieku, wywłaszczyć można tylko na realizację celu publicznego
    !!! A
    > nartostrada takim nie jest bo nie mieści się w katalogu celów
    publicznych
    > wymienionych w art. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

    Zastanawiałem się mad tym i dla tego napisałem, że nie jest to
    oczywiste. Ale biorąc pod uwagę, że gospodarka Zakopanego jak
    najbardziej jest uzależniona od istnienia lub nie tych kilku
    nartostrad, to moim zdaniem ma to wymiar jak najbardziej publiczny.
    Tyle, ze administracją w tym momencie musiała by się zająć gmina, bo
    tylko na jej rzecz w tym wypadku można to wywłaszczyć.

    > Co innego pod budowę - realizację linii kolejowej /art. 6 ust. 1a/ -
    ale
    > tylko pod realizację - wywłaszczenie na cel przyszły - bo nie można
    > wywłaszczeniem zalegalizować już zrealizowanej inwestycji.

    Sama linia kolejowa nie przebiega po jego gruncie. PKL położył przez
    jego teren wodociąg do naśnieżania, ale z tego co czytałem, to już
    usunął.

    > A tak pyza tym to góral na zagrodzie równy wojewodzie i basta. Prawo
    > własności jest chronione konstytucją a PKL jak chce korzystać to
    niech
    > negocjuje.

    Uważam, że wywłaszczenie jest jak najbardziej możliwe, przy czym nie
    widzę powodu do pozbawiania go tą procedurą samej własności i
    wystarczy sądowne nałożenie służebności używania w okresie zimowym -
    oczywiście za odpowiednią opłatą.