  • Data: 2014-12-25 11:01:20
    Temat: Re: Użytek własny
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-25 o 02:07, Marek pisze:
    > normalnego
    >
    > To teraz wykaż jak w omawianym przypadku narusza się normalne
    > korzystanie z utworu lub jak ugodzono w słuszne interesy twórcy (z
    > naciskiem na słuszne").

    W przypadku ksiązki, jego normalnym korzystaniem jest jej przeczytanie z
    fizycznej postaci. Jak przelecisz ja OCRem i dasz koledze to juz nie
    jest normalne korzystanie z utworu bo to autor/własciciel definiuje
    sposob korzystania ze swojego dzieła.
    Słusznym interesem twórcy jest to, ze ma zarabiać na tym, ze przeczytasz
    książke, jak zrobisz to na drodze innej eksploatacji niz to zostało
    przewidziane to jak najbardziej interesy twórcy zostały "ugodzone".
    Zresztą sciaganie z chomika wykracza daleko poza dozwolony użytek. I
    jest to jasne dla kazdego. Bo ustawa łączy DU z konkretnie
    rozpowszechnionym utworem (w sposob przewidziany przez tworce) i z
    konkretnymi podmiotami (krewni, znajomi w klasycznym pojeciu tego słowa)
    Tyle, ze nie ma przepisów karnych dot. łamania art 35, nie oznacza to
    jednak ze nie ma deliktu.

    --
    @foe_pl