  • Data: 2004-04-21 23:25:54
    Temat: Re: Użyczenie samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Apr 2004, wirtualna wrote:

    >+ Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał [...]
    >+ > Julia wrote:
    >+ > > Czy mozliwe jest bezplatne uzyczenie samochodu osobie prowadzacej DG?
    [...]
    >+ > jest kłopot bo wg. art 14 par 8 updof użyczenie ma skutek podatkowy dla
    >+ > DG. Słyszałem, ze US probuje szacowac wartosc i obciazac.
    >+
    >+ bez znaczenia czy DG czy nie, stanowi to nieodplatne swiadczenie,

    Prawda. I w odróżnieniu od darowizny (czyli "dania rzeczy lub
    pieniędzy") nie widać w przepisach dolnego progu - każda złotówka
    się liczy.

    >+ i tu pojawia sie problem, bo uzyczenie ma tez skutek dla uzyczajacego - US
    >+ szacuje cos na ksztalt utraconego przychodu z tytulu czynszu z najmu rzeczy

    Sprzeciw: to dotyczy *wyłącznie* nieruchomości :)

    >+ ps. moze na pl.soc.prawo.podatki ktos bedzie lepiej sie orientowal.

    Zastrzegam że doradzcą nie jestem. Ale UoPDoOF (z konieczności)
    czasami czytam :] i na .podatki bywam ;)

    pozdrowienia, Gotfryd