  • Data: 2019-10-16 03:48:37
    Temat: Re: Uzbrojony członek komisji wyborczej
    Od: PiotRek <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W dniu 15.10.2019 o 12:24, J.F. pisze:
    >
    >>> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/wybory-w-wa
    rszawie-czlonek-komisji-mial-bron-1324370

    > Zgłębiałem temat. Jest zakaz (art. 49 kodeksu wyborczego. Nie ma
    > sankcji, więc na dobrą sprawę nic z robić nie można.

    Art. 46 (a nie 49):

    "Art. 46. Zabroniony jest wstęp do lokalu wyborczego osobom uzbrojonym".

    Dziwne, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy Policji. Zawsze przed
    rozpoczęciem głosowania (a często i po jego zakończeniu) policjanci
    przychodzą do lokalu (ale może bez broni? Szczerze mówiąc, nie
    sprawdzałem, co mają w kieszeniach).

    --
    P.