eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Uważajcie na wszelkie mapy na swoich stronach www. Masowe pozwy o naruszenie praw autorskich. › Re: Uważajcie na wszelkie mapy na swoich stronach www. Masowe pozwy o naruszenie praw autorskich.
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uważajcie na wszelkie mapy na swoich stronach www. Masowe pozwy o
    naruszenie praw autorskich.
    Date: Thu, 17 May 2007 11:50:00 +0200

    On Wed, 16 May 2007, Krynix. wrote:

    > Mnie to pojecie kojarzy sie jedynie z ludzmi ktorzy umieraja bo nie stac ich
    > na drogie, objete patentami, leki

    Powiedzmy, że sam mam wiele zastrzeżeń do sposobu funkcjonowania patentów
    (np. możliwość "wrzucenia patentu do szuflady" żeby zablokować konkurencję
    przez kogoś kto zarabia krocie "robiąc po staremu", czyli zarabianiu
    na NIE korzystaniu z patentu), ale w tym co piszesz jednak jest drobna
    luka.
    Jakby te leki nie były objęte patentami, to nie jest nieprawdopodobne
    że mogłoby ich nie być!
    I prawdą jest, że choćby w zakresie patentowania leków JEST sporo
    dyskusyjnych pól - i uważam za nieporozumienie domagania się zakazu
    korzystania z wszelkich rejestracji itp. "papierków" przy produkcji
    tzw. "leków generycznych", czyli produkowanych (być może pod inną,
    nie zastrzeżoną marką) *po upływie ochrony patentowej* (o co walczyły
    m.in. w Polsce wielkie koncerny), takoż np. patentowanie algorytmów
    (przy programach) IMO jest absurdem.

    Niemniej - kto ma zapłacić za badania nad lekami?
    Całkiem sporo tych kosztów to "dopuszczanie do użytku", pieniadze
    które właśnie państwo każe wydać.

    Tak dla porządku: jakby nie liczone w milionach ofiary I wojny
    światowej, to wcale nie wiadomo nie tylko kiedy, ale również
    *CZY* któreś państwo by *pozwoliło* używać antybiotyków :>
    Sprawa z "drogimi patentami" nie jest taka jednoznaczna, sporo
    tej ceny to swoisty podatek.

    pzdr, Gotfryd