    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 17 Jul 2010 07:03:18 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Uwaga groźny pies

    On Fri, 16 Jul 2010, Alek wrote:

    > A w przypadku psa ogrodzenie nie wystarczy? Ciekawe.

    Widziałeś przypadek, żeby basen zaatakował wchodzącego?
    Bo ja nie - jak chce się utopić, musi się do tego przyłożyć, nie
    zdarzy to się przypadkiem.
    Za to z psem różnie bywa - może zaatakować "sam z siebie".
    Przypadku kiedy działa tak jak basen (tj gryzie dopiero w momencie
    nadepnięcia) nie omawiamy.

    > Pies na posesji też jest widoczny a do tego słyszalny. No i jeszcze te
    > tabliczki ostrzegawcze na ogrodzeniu. Coś różne miary stosujesz.

    To Ty stosujesz różne miary, pomijając fakt "pasywności" basenu.
    Widoczny pies może sobie przebywać na posesji, nikt się go
    nie czepiał (AFAIR).
    Grunt żeby *nie atakował*.
    Podobnie jak samopał wyzwalany przerwaniem druta przeciągniętego
    w poprzek ścieżki.

    > W przypadku psa takim przyjętym obyczajem jest trzymanie go na ogrodzonej
    > posesji.

    No jest. I nikt nie ma pretensji o to, że jest pies.
    Problem pojawi się kiedy on ugryzie.
    Nie widzisz tego czy nie chcesz widzieć?

    > To chore, komunistyczne myślenie. Każdy odpowiada za siebie. Prawo ma chronić
    > jednego przed drugim a nie przed samym sobą.

    Generalizujesz - to ma w końcu chronić przed "tym z psem" czy nie?

    pzdr, Gotfryd