  • Data: 2013-01-04 22:09:47
    Temat: Re: Uszkodzenia samochodu
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:50e724e9$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...

    > Świadek rzeczywiście zmienia sprawę. W takim przypadku możesz zgłosić na
    > policję lub do prokuratury przestępstwo celowego uszkodzenia mienia.
    > Kolizji drogowej nijak z tego nie zrobisz.

    Nie czytałeś uważnie.
    Na tym etapie nie wiemy, czy sąsiad wali tymi drzwiami specjalnie czy nie.
    Nie wiemy nawet czy robił to sąsiad. Więcej, nie wiemy czy to ten samochód.
    Autor wątku, czyli poszkodowany, ma tylko podejrzenie.
    Spór dotyczy tego, czy policja powinna wszcząć postępowanie na wniosek
    poszkodowanego, a jeżeli tak, to w jakim przypadku.
    Wg mnie, poszkodowany może się zgłosić na policję z wnioskiem o wszczęcie
    postępowania w związku ze zniszczeniem mienia, wskazując jedynie potencjalne
    "narzędzie". Na tej podstawie policja powinna przeprowadzić postępowanie i
    określić (przynajmniej w teorii): sprawcę (i ewentualną umyślność) i
    narzędzie. Dopiero w zależności od tych ustaleń, zarówno policja jak i
    poszkodowany mogą podjąć dalsze kroki.
    Jeżeli potwierdzą (zeznania świadków, badania mechanoskopijne, nagrania
    poszkodowanego, itp.), że uszkodzenia powstały od drzwi samochodu sąsiada,
    to są trzy możliwości:
    1. Sąsiad przyznaje się do nieumyślnego uszkodzenia samochodu. Policja
    przekazuje numer polisy OC sprawcy poszkodowanemu. Temat zamknięty.
    2. Sąsiad nie przyznaje się do uszkodzenia samochodu i policja nie wie czy
    to on, czy jego pasażerowie. W zasadzie TU powinno wypłacić odszkodowanie z
    OC, ale znając życie, bez sądu się nie obejdzie. Być może poszkodowany może
    się zgłosić do UFG.
    3. Policja udowadnia sąsiadowi umyślne uszkodzenie samochodu. Sprawa karna i
    cywilna

    > A przypadek podany przez ciebie jest raczej niespotykany, bo mowa w wątku
    > o otwieraniu drzwi przez sąsiadkę, a nie wykorzystanie drzwi auta jako
    > narzędzia popełnienia przestępstwa i walenie nimi w samochód "wroga".

    No i co z tego? To, że jest mało prawdopodobny nie znaczy, że nie
    niemożliwy, a skoro tak, to nie można z tego wywodzić, że wina sprawcy była
    na pewno nieumyślna.