  • 71. Data: 2021-11-19 13:25:34
    Temat: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 12:33:05 +0100, J.F napisał(a):

    > ładnie napisales, tylko ze ze danych MZ wynika, ze szczepienie chroni
    > przed zarazeniem w okolo 50%.
    >
    > Wiec nawet jak wszyscy beda zaszczepieni, to i tak mnostwo ludzi
    > bedzie sie moglo dalej zarazic, i namnazac wirusa.

    Nie całkiem tak. Jeśli szczepienie chroni w 50% i wystarczy to do
    zmniejszenia współczynnika transmisji poniżej 1, to epidmia się wypali.
    Tyle że na efekt zejścia poniżej 1 składa się wiele czynników, nie tylko
    skuteczność szczepionki. Także maseczki, izolacja, dystans, stopień
    wyszczepienia itd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 72. Data: 2021-11-19 13:28:15
    Temat: Re: kulsoństwo jest zaraźliwe
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 12:00:35 +0100, Olin napisał(a):

    > Aha, Tomasz Krzysztof Piotrowski stopni generalskich doczekał się począwszy
    > od 2016, co w zasadzie wszystko tłumaczy.

    A wystarczyło zadać podejrzanym pytanie. Odpowiedzieli po polsku? I po
    strachu. Generał p... jak potłuczony i termin nominacji w zasadzie
    sprawę wyjaśnia. Amen.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 73. Data: 2021-11-19 13:29:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 13:25:34 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie całkiem tak. Jeśli szczepienie chroni w 50% i wystarczy to do
    > zmniejszenia współczynnika transmisji poniżej 1, to epidmia się wypali.

    Owszem.
    Tylko czy jestesmy w poblizu tego punktu?

    Bo mamy juz chyba czwarta fale - trzy poprzednie sie wypalily bez
    szczepionki ...

    > Tyle że na efekt zejścia poniżej 1 składa się wiele czynników, nie tylko
    > skuteczność szczepionki. Także maseczki, izolacja, dystans, stopień
    > wyszczepienia itd.

    A to mocno zarazliwy wirus - wiec czy takie 50% starczy?

    J.

  • 74. Data: 2021-11-19 13:31:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.11.2021 o 12:33, J.F pisze:

    > ładnie napisales, tylko ze ze danych MZ wynika, ze szczepienie chroni
    > przed zarazeniem w okolo 50%.

    Pewnie sam to wyliczyłeś i dlatego tak ci wyszło.

    https://www.dw.com/pl/czy-infekcje-w%C5%9Br%C3%B3d-z
    aszczepionych-to-pora%C5%BCka-szczepie%C5%84/a-59668
    770

    Po drugie, nawet jakby szczepienie zwiększało ochronę tylko o 5 czy 10%,
    to warto się zaszczepić.
    Trzeba być idiotą żeby z własnej woli zrezygnować z DARMOWEGO
    zwiększenia ochrony przed zachorowaniem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 75. Data: 2021-11-19 13:44:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2021 12:00:35 +0100, Olin wrote:
> [...]
    rantami-kuriozalne-tlumaczenie-sluzb-670586153437043
    2a

    > Pana generała można sobie posłuchać. Materiał na powyższy temat zaczyna się
    > ~10:45 (wczorajsze wydanie, czwartek 18.11):
    > https://fakty.tvn24.pl/
    >
    > Jest też nagranie z interwencji wojaków, które świadczy o tym, że nie tylko
    > mundur policyjny degeneruje.
    >
    > Aha, Tomasz Krzysztof Piotrowski stopni generalskich doczekał się począwszy
    > od 2016, co w zasadzie wszystko tłumaczy.

    No ale wczesniej tez go ktos awansowal.

    Pulkownikiem zostal w 2008, czyli za Tuska, ppłk w 2004, czyli za
    Belki.
    Chyba, zeby tak prezydentami mierzyc, to za Kwasniewskiego i za
    Kaczynskiego.

    J.

  • 76. Data: 2021-11-19 13:58:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 19 listopada 2021 o 13:28:17 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > A wystarczyło zadać podejrzanym pytanie. Odpowiedzieli po polsku? I po
    > strachu. Generał p... jak potłuczony i termin nominacji w zasadzie
    > sprawę wyjaśnia. Amen.

    Może profilaktycznie wszystkich z brodami kneblują, żeby przypadkiem nie mogli
    poprosić o ochronę międzynarodową czy azyl?
    No, jeszcze mogą kneblować, żeby uroku czy czaru nie rzucili, wszak to import z
    bliskiego wschodu, a tam takie cuda od wielu lat się dzieją i (podobno) w
    przeciwieństwie do Polski nie przestały się dziać...

  • 77. Data: 2021-11-19 14:02:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 18 listopada 2021 o 14:26:00 UTC+1 _Master_ napisał(a):

    > Patrz wyżej. będzie olewać maskę, dystans i dezynfekcję bo jest
    > ZASZCZEPIONA ;-)

    A, to już wiem, dlaczego na ścianie wschodniej nikt nie nosi maseczek...
    Wyszczepione 100%, no tylko gratulować, wóz strażacki w nagrodę dla OSP ufundować.
    Tylko "te szczepionki jakoś nie działają", skoro tyle zakażeń i pogrzebów...

    Bo nie spada - wypłaszczyło się (w poziomie, w zeszłym roku o tej porze było lepiej,
    wypłaszczyło się w pionie), ale nie dlatego, że zakażeń nie przybywa, tylko
    osiągnięta granice możliwości testowania - a do tego % wyników pozytywnych zapewne
    ponad 50%, jak nie 80%...
    Nie ma to jak wejść w nieliniowość.

  • 78. Data: 2021-11-19 14:28:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 13:31:58 +0100, Kviat napisał(a):

    > https://www.dw.com/pl/czy-infekcje-w%C5%9Br%C3%B3d-z
    aszczepionych-to-pora%C5%BCka-szczepie%C5%84/a-59668
    770

    "W szczególności ochrona poszczepienna zmniejsza się silniej u osób
    starszych i w bardzo podeszłym wieku, a także u pacjentów z chorobami
    nowotworowymi lub po przeszczepach, w porównaniu z innymi grupami osób."

    ZTCP u nas średnia wieku zmarłych zaszczepionych wynosi ~80 lat, co się
    pokrywa z obserwacjami niemieckimi.
    Co rusz widzę naszych lekarzy lamentujących, że mają na oddziałach 30-
    40-latków w ciężkich stanach, a nieszczepionych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 79. Data: 2021-11-19 14:35:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Nov 2021 04:58:05 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Może profilaktycznie wszystkich z brodami kneblują,

    Dzielnych żołnierzy i pana generała szczególnie poruszył jeszcze "sprzęt
    optyczny", czyli aparaty fotograficzne. Pewnie widzieli je pierwszy raz w
    życiu, bo teraz gimbaza wszystko ogarnia smartfonem.

    A tak w ogóle to ci żołnierze to jacyś psychopaci. Ciekawe co zrobią, kiedy
    trafią na prawdziwą wojnę, gdzie przeciwnikiem nie będą dziennikarze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 80. Data: 2021-11-19 14:58:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19.11.2021 o 14:28, Olin napisał:

> [...]
    > Co rusz widzę naszych lekarzy lamentujących, że mają na oddziałach 30-
    > 40-latków w ciężkich stanach, a nieszczepionych.

    Dziwne, bo średnia wieku zmarłych na C19 w grupie nieszczepionej też
    jest dość wysoka... No ale wiemy wiem, nasz biegacz zajął zaszczytne 2
    miejsce, ich był przedostatni.... Tylko brakuje informacji, że było 2
    biegaczy...

    --
    http://kaczis.zrzeda.pl