  • Data: 2004-02-27 21:20:17
    Temat: Re: Ustawa o Izbach Lekarskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Feb 2004, pestifer wrote:

    >+ Użytkownik "Piokal" <i...@p...com.pl> [...]
    >+ > I wrescie najwazniejsze pytanie: dlaczego my nie mamy wplywu na to jak nas
    >+ > sie leczy. To jakby isc do sklepu, gdzie ktos nakazuje nam dokladnie co
    >+ > mamy kupic?
    >+ >
    >+ > Co myslicie o tym?

    Że tak jest. Że nakazuje się dokładnie co masz kupić, a przynajmniej
    skutecznie ogranicza podzbiór w którym masz wybór.

    Spróbuj kupić nieprzetworzone mleko. Mi wygląda że po 1.V. taki zakup
    będzie wręcz nielegalny - i to nawet jeśli nie dokonany w sklepie.
    Spróbuj kupić TRI - jeden z najskuteczniejszych rozpuszczalników
    (ja WIEM że truli się nim "klejowąchacza" nim z braku laku przeszli
    na butapren :> - i co z tego ??)

    >+ ja mysle, ze powinienes sie cieszyc jesli ktos bedzie chcial w ogole z toba
    >+ rozmawiac po wysluchaniu takich bzdur

    A tu by trzeba zachować ostrożność; z jednej strony ochrona przed
    hohsztaplerami i "lekami na wszystko" jest konieczna, z drugiej ilość
    wpadek "autorytetów" (i medycznych i innych - np. w budownictwie)
    które przez lata na coś nie pozwalały jest równie spora.
    "podejrzany lek" - jak penicylina... "nikt by nie zastosował
    jakby nie wojna" !
    "śmiertlenie groźne, nie wolno operować" - to dla odmiany
    wyrostek robaczkowy...
    Myślę że co nieco podobnych by się znalazło.
    A konstrukcje niedopuszczone "bo się zawali" (aż gdzieś kiedyś
    komuś pozwolono) pozapominałem :[, ale też ich nieco było.
    I niewątpliwie to iż ktoś *może* umrzeć ale *nie może* wybrać
    sobie (choćby i zabójczego, jeśli alternatywa jak poprzednio)
    sposobu leczenia "a nuż 1% szansy" wcale nie musi być "the best" !

    pozdrowienia, Gotfryd