    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa izolująca najgroźniejszych przestępców
    Date: Thu, 09 Jan 2014 15:02:15 +0100

    W dniu 08 sty 2014 22:21, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Jakoś cicho tu o tej ustawie, a czy tylko mi się wydaje, że to jest
    > forma nakładania drugiej kary po odbyciu pierwszej, w dodatku za to samo
    > przestępstwo?

    Teoretycznie nie, bo leczenie (czy inna forma nadzoru państwa nad
    delikwentem) nie stanowi formalnie kary. Ale praktycznie do dodatkowej
    dolegliwości za to samo to się sprowadza.

    Łamie nie tylko podstawowe zasady prawa karnego, ale i - moim zdaniem -
    narusza Konstytucję. Bo odnosi się do ludzi JUŻ SKAZANYCH. De facto
    prawo działa tutaj wstecz.

    > Czy przypadkiem działanie takie nie wywodzi się z
    > najlepszych czasów działania NKWD, kiedy to sądy skazywały za byle co na
    > 8 lat, a po 7 dodawano kolejne 8, gdyby skazany przez przypadek przeżył?

    W sumie można tak powiedzieć... Najgorsze w tym wszystkim jest to, że
    jak tego typu rozwiązanie - ewidentnie adresowane do ok. kilkudziesięciu
    przestępców - przejdzie, to za jakiś czas okaże się, że można podobne
    pomysły rozszerzyć na innych przestępców. Pobiłeś kogoś? Odsiedziałeś?
    Wyszedłeś? To jeszcze - po wyroku - może ktoś Ci każe łykać tabletki na
    obniżenie agresji... bo skoro pobiłeś kiedyś, to możesz pobić w przyszłości.

    --
    .B:artek.