  • 1. Data: 2009-05-13 13:09:53
    Temat: Ustanowienie odrębnej własności - jaki to ma sens?
    Od: " finder24" <f...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Spółdzielnia, która zarządza blokiem, w którym mam mieszkanie niedawno
    dokonała wykupu terenu, na którym stoi blok. Pojawiła się możliwość
    ustanowienia odrębnej własności, co wiąże się z koniecznością założenia księgi
    wieczystej, wizytą u notariusza, wydatkami. W sumie zachodu dosyć sporo,
    wydatki też nie małe, a tak naprawdę to nie wiadomo czy warto to zrobić. A
    przynajmniej ja nie wiem :) Technicznie, jedynym odczuwalnym skutkiem tej
    operacji będzie fakt, że podatek do miasta będę płacił samodzielnie zamiast
    pobierania tej opłaty w czynszu. Jakie są inne plusy lub minusy takiej
    operacji lub jej zaniechania?

    Dzięki,
    finder24

  • 2. Data: 2009-05-13 13:32:08
    Od: mt <m...@m...pl>

    finder24 pisze:
> [...]
    > pobierania tej opłaty w czynszu. Jakie są inne plusy lub minusy takiej

    Zapytaj ludzi ktorych spoldzielnie sprzedaly bloki i co robi nowy
    wlasciciel .

  • 3. Data: 2009-05-13 13:53:06
    Od: " finder24" <f...@N...gazeta.pl>

    > Zapytaj ludzi ktorych spoldzielnie sprzedaly bloki i co robi nowy
    > wlasciciel .

    Nie wiem w czym rzecz, ale w moim przypadku właścicielami gruntów i
    nieruchomości jesteśmy my, mieszkańcy. Spółdzielnia dokonała wykupu gruntów,
    ale w naszym imieniu i za nasze pieniądze. A spółdzielnia w dalszym ciągu
    administruje budynkiem. Pytanie czy ustanawiać odrębną własność czy też nie.

  • 4. Data: 2009-05-13 14:45:19
    Od: mt <m...@m...pl>

    finder24 pisze:

> [...]
    > administruje budynkiem. Pytanie czy ustanawiać odrębną własność czy też nie.

    A jaka masz gwarancje ze za kilka lat prezesowi nie odbije palma i nie
    narobi dlugow albo nie sprzeda was z butami ?

    Cos takiego jak spoldzielnia to twor ktory istnieje ale w cywilizowanych
    spoleczenstwach u nas to w wiekszosci grupy przestepcze kierowane przez
    zarzad i prezesa.