    From: John Doe <j...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustalenie stosunku pracy
    Date: Fri, 10 Feb 2006 22:22:33 +0000 (UTC)

    On 2006-02-10, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nadzór pracodawcy jest charakterystyczny dla umowy o pracę.

    Problem w tym, że na UZ takiego nadzoru oczywiście nie ma (nikt nie jest
    samobójcą), choć występował faktycznie przez cały okres zatrudnienia
    (miesięczne listy zleceń i kwartalne raporty).

    > Nie. Obowiązki z umowy o pracę nie mogą się pokrywać z wcześniejszą
    > umową zlecenia. Jeśli tak było to w tym zakresie umowa zlecenia uległa
    > za zgodą obydwu stron rozwiązaniu w sposób dorozumiany.

    Nawet jeśli UZ zawiera paragraf "Wszystkie zmiany umowy wymagają formy
    pisemnej"?

    > Uzgadnianie czasu pracy - dni wolnych - sugeruje umowę o pracę. Czyżby
    > były stałe godziny pracy?

    Tak - stan faktyczny to normalny "etat" plus dyspozycyjność poza
    godzinami pracy.

    > Możesz próbować. Ale czeka cię proces. Celowe byłoby poszukanie sobie
    > fachowego pełnomocnika.
    > Za mało danych by odpowiedzieć kategorycznie jaki będzie efekt. Ale
    > takie procesy są bardzo przykre i długie. Należy sie zastanowić nad
    > sensownością ekonomiczną takiej sprawy. Krótko mówiąc, czy warto?

    Na takie komentarze głównie liczyłem. Stać mnie na pełnomocnika, ale już
    nie na "zarywanie" nowej pracy przez ciągnący się 3 lata proces.

    Nie dziwi mnie, że studenci obok w tej samej firmie pracują etatowo na
    UZ i nikt z kierownictwa nie boi się odpowiedzialności wobec KP.

    > Może utrudnić, gdyż sugeruje że wykonywałeś polecenia nie pracodawcy,
    > tylko kogoś innego.

    Właśnie. I w jaki sposób dowieść, że spółka za granicą ma cokolwiek
    wspólnego ze spółką krajową. Pominąwszy oczywiście fakt, że obie
    wykorzystują ten sam know-how i działają w tym samym segmencie rynku,
    tak na prawdę nie ma pomiędzy nimi żadnego powiązania prawnego.

    > To jest do udowodnienia. Z tego co napisałeś obowiązki tak do końca się
    > nie pokrywały. Zresztą zasadniczo te same zadania mogą być wykonywane i
    > w ramach umowy o prace i w ramach umowy zlecenia.

    Tak jak napisałem - stan faktyczny to kontynuacja tej samej pracy przy
    zmienionej umowie.

    > To zależy co tam jest napisane.

    Raporty i zlecenia prac do wykonania. Ale to korespondencja z
    przełożonym spoza spółki.

    > Lepiej iść do sądu o ile nie można porozumieć się z pracodawcą.

    Dlaczego?

    Dziękuję za odpowiedź!

    --jd