  • 1. Data: 2002-03-02 00:13:33
    Temat: Ustalenie pełnej własności
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Posiadam mieszkanie, niestety nie jest ono całkowicie moje - mam 29/32.
    Pozostałe 3/32 ma inna osoba, która niestety nie chce tej części
    odsprzedać. Postanowiłem więc złożyć pozew ażeby sąd zadecydował o
    ewentualnym odkupieniu tej części mieszkania - podobno prawie na 100% sąd
    rozpatrzy pozytywnie pozew tego typu. Czy możecie powiedzieć, jak powinien
    wyglądać taki pozew iewentualnie jakie akty prawne regulują kwestie
    współwłaśności. Z góry ogromne podziękowania za pomoc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 2. Data: 2002-03-02 08:55:29
    Temat: Re: Ustalenie pełnej własności
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Budzik" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wyglądać taki pozew iewentualnie jakie akty prawne regulują kwestie
    > współwłaśności. Z góry ogromne podziękowania za pomoc.

    Mysle, ze trzeba wniesc o fizyczny podial "wspolwlasnosci" w taki sposob,
    iz pan otrzyma mieszkanie, a "inna osoba" ekwiwalent z 3/32

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-03-02 12:56:20
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@u...agh.edu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Mysle, ze trzeba wniesc o fizyczny podial "wspolwlasnosci" w taki
    > sposob, iz pan otrzyma mieszkanie, a "inna osoba" ekwiwalent z 3/32

    O to się właśnie rozchodzi. Pytanie - jak powinien wyglądać taki pozew,
    motywacja, akty prawne, ewentualne strony z wzorami?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 4. Data: 2002-03-02 15:04:57
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message

    > "Budzik" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Mysle, ze trzeba wniesc o fizyczny podial "wspolwlasnosci" w taki sposob,
    > iz pan otrzyma mieszkanie, a "inna osoba" ekwiwalent z 3/32

    Fizyczny podział a wypłata ekwiwalentu to całkiem różne rzeczy.

    Należy tutaj wnieść o zniesienie współwłasności przez przyznanie własności
    rzeczy wnioskodawcy wraz z zasądzeniem spłat drugiego współwłaściciela.

    MAX

  • 5. Data: 2002-03-02 16:28:37
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze @poczta.onet.pl:

    > Należy tutaj wnieść o zniesienie współwłasności przez przyznanie
    > własności rzeczy wnioskodawcy wraz z zasądzeniem spłat drugiego
    > współwłaściciela.

    To brzmi całkiem logicznie. Jak powinien wyglądać taki wniosek???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

  • 6. Data: 2002-03-02 16:59:11
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>

    > To brzmi całkiem logicznie. Jak powinien wyglądać taki wniosek???

    Jeżeli jest to odrębna własność lokalu:

    miejscowość, dnia......

    Do Sądu Rejonowego w .....................
    Wydział I Cywilny,
    adres..........

    Wnioskodawca: czyli Ty (imię i nazwisko, dokładny adres, zawód)

    Uczestnik: (dane jak powyżej)

    Wartość przedmiotu sporu: ........ PLN

    Wniosek o zniesienie współwłasności nieruchomości

    Niniejszym wnoszę o:

    - zniesienie współwłasności lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
    własność, mieszczącego się przy ulicy ....., wpisanego do księgi wieczystej
    (numer) na rzecz (dane współwłaścicieli i ich udziały) przez przyznanie
    własności całego lokalu wnioskodawcy i zasądzeniu spłat na rzecz uczestnika.

    - powołanie biegłego w celu ustalenia wartości wyżej wymienionej
    nieruchomości,

    - zasądzenie kosztów postępowania wg norm przepisanych

    Uzasadnienie

    Lokal (położenie, numer księgi wieczystej) stanowi własność (kogo?) nabyty
    na podstawie (czego?).

    Dowód: odpis z księgi wieczystej.....

    Jedyną rozsądnie gospodarczo sposobem zniesienia współwłasności jest
    zasądzenie własności na rzecz wnioskodawcy ze względu na niski udział
    uczestnika we współwłasności.

    Ze wzglęu na powyższe wniosek jest uzasadniony.

    Podpis

    Załączniki:
    - odpis z księgi wieczystej - 2 kserokopie
    + odpis wniosku

    =========
    Pozdro
    MAX

  • 7. Data: 2002-03-02 18:19:39
    Temat: Re: Re: Ustalenie pełnej własności
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 2 Mar 2002, Budzik wrote:

    > O to się właśnie rozchodzi. Pytanie - jak powinien wyglądać taki pozew,
    > motywacja, akty prawne, ewentualne strony z wzorami?

    Zniesienie współwłasności następuje w trybie nieprocesowym, a więc nie
    piszesz pozwu, tylko wniosek. Patrz art. 517 i n. KPC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 8. Data: 2002-03-03 20:34:52
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze n...@s...pl:

    > Zniesienie współwłasności następuje w trybie nieprocesowym, a więc nie
    > piszesz pozwu, tylko wniosek. Patrz art. 517 i n. KPC.

    Dzięki, poczytam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 9. Data: 2002-03-03 20:35:08
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze @poczta.onet.pl:

    > Jeżeli jest to odrębna własność lokalu:
    >

    > miejscowość, dnia......
    >

    > Do Sądu Rejonowego w .....................
    > Wydział I Cywilny,
    [...]

    Dzięki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde