  • Data: 2004-06-27 15:49:44
    Temat: Re: Ustalenie danych osobowych
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jazda bez biletu, wbrew temu co usiłuje tu wmówić ludziom
    > niejaki Olo nie jest wykroczeniem.

    Pierwsza jazda bez biletu nie jest, ale trzecia po wcześniejszym
    dwukrotnym nałożeniu opłaty karnej, którą dysponuje przewoźnik - już
    jest wykroczeniem (bodaj z art. 121 k.w.)

    > Natomiast konrolerzy, z mocy
    > uprawnienia przyznanego im w prawie przewozowym moga zwrócić
    się do
    > Policji o ustalenie danyc pasażera. NIe maja natomiast prawa go
    zatrzymać
    > nawet na chwilę.

    Moim zdaniem pogląd dyskusyjny jeśli pamiętamy, że mowa o osobie,
    która nie ma żadnego dokumentu tożsamości, a zatem trudno
    sprawdzić czy nie jest to już jej trzeci przejazd bez biletu.
    Moim zdaniem możnaby tu przyznać kanarom prawo do zatrzymania
    obywatelskiego z kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia
    uznając, że anonimowy gość złapany bez biletu wystarcza do wysnucia
    podejrzenia że może to być nie pierwszy tego rodzaju wybryk w jego
    karierze - a zatem zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia
    uzasadniające zatrzymanie.

    Było już o tym kiedyś na liście i zdaję sobie sprawę że pogląd mój jest
    także dyskusyjny.
    Ale nie mogąc zatrzymać gapowicza do przybycia policji i puszczając go
    w sytuacji gdy nie ma dokumentów (a więc bez możliwości wystawienia
    mu wezwania do zapłaty przez poszkodowanego przewoźnika)
    tolerujemy w efekcie bezprawie.

    W tej sytuacji celowościowa wykładnia (nie tylko kpw ale i art. 33
    ustawy prawo przewozowe) winna moim zdaniem prowadzić do
    przyznania kanarom prawa zatrztymania obywatelskiego wobec
    gapowiczów bez dokumentów

    -> http://usenet.pomocprawna.info