  • 31. Data: 2005-09-17 06:33:04
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Sep 2005 22:39:23 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Rodzic usprawiedliwia nieobecność dziecka i szkole nic do tego dlaczego
    > dziecka w szkole nie było.

    Pomijasz "drobny" fakt, że obowiązek chodzenia do szkoły jest zawarowany
    przymusem administracyjnym.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 32. Data: 2005-09-17 09:54:28
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Ale co możesz, ale nie musisz?
    >
    > Renata
    Być uczniem
    Akohoro

  • 33. Data: 2005-09-17 09:59:57
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:
    > Dnia Fri, 16 Sep 2005 22:39:23 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Pomijasz "drobny" fakt, że obowiązek chodzenia do szkoły jest
    > zawarowany przymusem administracyjnym.

    No niby tak ale dokładnie przeczytaj przepisy to zobaczysz jak i do jakiego
    wieku ten przymus działa.
    wyżej zacytowałem stosowne przepisy
    Akohoro

  • 34. Data: 2005-09-17 10:11:12
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 11:59:57 +0200, akohoro napisał(a) w wiadomości:

    > No niby tak ale dokładnie przeczytaj przepisy to zobaczysz jak i do jakiego
    > wieku ten przymus działa.

    Zdanie Witka o rodzicach dotyczyło uczniów małoletnich.

    Co do pełnoletnich sami decydują się na chodzenie do szkoły, sami proszą o
    usprawiedliwienie nieobecności i sami godzą się na fakt, że nauczyciel może
    tej prośbie odmwić.

  • 35. Data: 2005-09-17 12:00:02
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: witek [Fri, 16 Sep 2005 22:40:52 -0500]:

    > Raczej na pewno nie może uznać takiego usprawiedlwienia.
    > Musi ono być od rodziców, a nie od ucznia.

    A wlasciwie dlaczego? Potrafie sobie wyobrazic co najmniej
    kilka sytuacji, w ktorych kartka od rodzicow niczego by nie
    zmienila -- np. uczen wywrocil sie na korytarzu albo zjadl
    cos niestrawnego, zle sie czuje i zwalnia sie z zajec. Jak
    rodzicow w tym czasie w domu nie ma, to jakim cudem maja
    byc lepiej poinformowani o jego samopoczuciu niz on sam?
    Albo fatalnie sie czuje od rana i postanawia w domu zostac.
    Albo rodzic wychodzac przypadkowo klucz zabral ;))

    Powaznie, sadze ze czasami jednak usprawiedliwienie od taty
    i mamy bywa zbyteczne.

    Kira

  • 36. Data: 2005-09-17 13:05:40
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgfkr7$p5d$1@nemesis.news.tpi.pl PAweł <p...@w...pl>
    pisze:

    > A gdzie jest napisane, ze władze szkolne MUSZĄ uznawać wszystkie
    > usprawiedliwienia?
    Konieczność honorowania i uznawania usprawiedliwień na podst. zaświadczeń
    urzędowych (np. lekarskich, sądowych itp.) uważam za oczywistą.
    Usprawiedliwienia na podst. oświadczeń (najlepiej pisemnych) rodziców,
    prawnych opiekunów czy pełnoletnich uczniów mogą być uznawane lub nie - ale
    wszystkie mają taką samą wagę jako oświadczenia osób pełnoletnich, zdolnych
    do czynności prawnych. O uznaniu usprawiedliwienia decyduje w pierwszym
    rzędzie nauczyciel przedmiotu, podczas realizacji którego nastąpiła
    absencja. Na jego decyzję można złożyć skargę do wychowawcy lub dyrektora.
    Dyrektor jest na terenie szkoły przedstawicielem administracji państwowej.
    Jego decyzje w tej materii są zaskarżalne w trybie administracyjnym (można
    też na niego złożyć skargę do organu nadzoru pedagogicznego, ale tam ten
    Śnieć, czy jak mu tam...).

    > PS. A co do konieczności używania rozumu, to całkowicie się z tym zgadzam
    No to przestań tylko się zgadzać i zacznij go używać. Na początek spróbuj
    zastosować rozum do sensownego cięcia cytatów.

    Jotte

  • 37. Data: 2005-09-17 14:45:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:
    > Dnia Fri, 16 Sep 2005 22:40:52 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Dlaczego?

    Usprawiedliwienie od niepełnoletniego ucznia?
    Na jakiej podstawie nauczyciel ma to uznać?

  • 38. Data: 2005-09-17 14:54:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:
    > Dnia Fri, 16 Sep 2005 22:39:23 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Pomijasz "drobny" fakt, że obowiązek chodzenia do szkoły jest zawarowany
    > przymusem administracyjnym.

    Nie jest to po pierwsze.
    Po drugie usprawiedliwienie ma się nijak do obowiązku szkolnego.
    Duża liczba usprawiedliwień od rodziców może być co najwyżej podstawą do
    skierowania wniosków o niewypełnianie obowiązku szkolnego.

  • 39. Data: 2005-09-17 18:42:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 16 Sep 2005 07:03:54 GMT, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> wrote:

    >Czy zdanie jest prawdziwe? Czy "usprawiedliwianie się w szkole" jest
    >"czynnością prawną przysługującą każdej pełnoletniej osobie"?
    U mnie wychowawczyni w liceum (8 lat temu) dawala mozliwosc
    usprawiedliwania sie pisemnie kazdemu kto 18 lat ukonczyl (od dnia
    ukonczenia). Jednoczesnie poinformowala ze kazde pisemne
    usprawiedliwienie na zebraniach z rodzicami zostanie przekazane
    rodzicom aby mieli swiadomosc co do powodow usprawiedliwien ich
    dziecka. Jak powiedziala, tak robila.

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 40. Data: 2005-09-17 20:06:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:

    > Co do pełnoletnich sami decydują się na chodzenie do szkoły, sami proszą o
    > usprawiedliwienie nieobecności i sami godzą się na fakt, że nauczyciel może
    > tej prośbie odmwić.

    Jeszcze raz.
    Nauczyciel nie może odmówić usprawiedliwienia nieobecności w szkole
    jeżeli dorosły uczeń przyniesie jakiekolwiek usprawiedliwienie, nawet
    napisane przez siebie.

    W ogóle usprawiedliwianie nieobecnościw przypadku dorosłego ucznia w
    ogóle mija się z celem.
    Usprawiedliwianie lub nie miało na celu informowanie szkoły, że rodzice
    wiedzą o nieobecności ucznia w szkole, a z drugiej strony informowanie
    rodziców o nieobecnościach ucznia, jeżeli usprawiedliwienie nieobecności
    nie wpłynęło do szkoły.
    W przypadku dorosłego ucznia nie ma to najmniejszego sensu, bo nikt mu
    do szkoły chodzić nie każe i uczeń wcale do tej szkoły chodzić nie musi.

    Jak ktoś ma odmienne zdanie, szczególnie z tych tam na górze, to znaczy,
    że już dawno zapomnieli po co zostali powołani na to stanowisko.