  • Data: 2010-04-29 19:46:09
    Temat: Re: Usluga wykonana, uslugobiorca zmarl.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Apr 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > To usługa czy dzieło?

    Hm... przecież umowa o dzieło *jest* umową o usługę.
    Fakt, że wynikiem tej usługi jest rzecz ("lub coś podobnego do czego
    stosuje się przepisy", dajmy na to prawo majątkowe), nie umniejsza
    faktu iż podstawą umowy o dzieło jest *WYKONANIE* (czyli usługa właśnie).
    "Usługa produkcji na zamówienie", jak kto woli ;)

    Zawierane od czasu do czasu "umowy (z tytułem) o dzieło", faktycznie
    stanowiące umowę sprzedaży *już gotowego* wyrobu (chyba najczęściej
    prawa majątkowego, w rodzaju programu lub zdjęcia) to inna sprawa
    (zwyczajnie niezgodne są z definicją z KC).

    Jak miałeś na myśli różnicę między skutkami prawnymi między dziełem
    a zleceniem (lub w ogólności "innych usług do których stosuje się
    przepisy o zleceniu") to oczywiście z góry się zgadzam, tylko
    IMHO wprowadziłeś sobie nieistniejącą tożsamość zlecenie==usługa,
    a przecież usługi obejmują szerszy zakres umów - i IMO umowa
    o dzieło jest oczywistą usługą!

    pzdr, Gotfryd