    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Usluga fotograficzna
    Date: Thu, 28 Oct 2004 20:49:32 +0200

    Użytkownik "Michal T." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:clqej3$60j$1@news.onet.pl...

    > 1. Czy w przypadku, kiedy ten zaklad nie ma wylacznosci na
    > fotografowanie w tamtym miejscu, a fotografia slubna jest tematem
    > tak wyeksploatowanym, ze trudno jest nie powtorzyc poz i ujec,
    > ktore juz byly przez kogos zrobione, jest podstawne oskarzac mnie
    > o plagiat? Czy w ogole moze tu byc mowa o jakimkolwiek plagiacie?

    Nie mogą mieć wyłączności na robienie tam zdjęć. Boz czego miało by to
    wynikać.

    > 2. Czy zaklad ma prawo i podstawy zarzadac ode mnie innej ceny
    > niz ta, ktora jest wystawiona w widocznym cenniku (prawdopodobnie
    > gdzies w ukryciu jest rowniez okreslona cena za tzw zdjecia
    > "profesjonalne" ale nie byla mi znana w chwili skladania zamowienia
    > i w ogole nie wiem jakie warunki musza spelniac zdjecia aby byc
    > uznane za "profesjonalne").

    Zawarłeś umowę zgodnie z ich cennikiem. chwilowo przywłaszczyli sobie Twoje
    materiały i próbują wymusić "okup" za zwrot bezprawnie przywłaszczonej
    rzeczy. Może uświadom im, ze to jest przestępstwo przywłaszczenia
    powierzonej im rzeczy pokazując art. 284§2 kk