  • 1. Data: 2010-10-23 22:01:53
    Temat: Urlop wypoczynkowy, a okolicznościowy
    Od: " Tapatik" <t...@g...pl>

    Witam grupę,

    Obecnie jestem na 14-dniowym urlopie wypoczynkowym (do końca tygodnia).
    Ze względu na pogrzeb będę chciał wziąć 1-dniowy urlop okolicznościowy.
    Mam następujące pytanie: czy urlop okolicznościowy może przerywać urlop
    wypoczynkowy?
    Czy lepiej wziąć dzień urlopu po zakończeniu urlopu wypoczynkowego (czyli 2
    listopada)?
    Jeśli to coś zmienia - pogrzeb będzie we wtorek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2010-10-23 22:17:48
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy, a okolicznościowy
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 24-10-2010 00:01, Tapatik pisze:
> [...]
    > Ze względu na pogrzeb będę chciał wziąć 1-dniowy urlop okolicznościowy.
    > Mam następujące pytanie: czy urlop okolicznościowy może przerywać urlop

    Nie przerywa.

    > Czy lepiej wziąć dzień urlopu po zakończeniu urlopu wypoczynkowego (czyli 2
    > listopada)?
    > Jeśli to coś zmienia - pogrzeb będzie we wtorek.

    Wez podaj konkretne daty, bo ta opisowka jakas zagmatwana jest.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-10-23 23:12:40
    Od: " Tapatik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    elephanto <e...@c...it.gmail.com> napisał(a):

    > Wez podaj konkretne daty, bo ta opisowka jakas zagmatwana jest.

    Urlop od 14 X do 29 X (trochę więcej niż przepisowe 14 dni kalendarzowych).
    30 i 31 X wolne ze względu na weekend, 1 XI ze względu na Święto.
    Pogrzeb - 26 X.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 4. Data: 2010-10-24 07:07:30
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 24-10-2010 01:12, Tapatik pisze:

    > Urlop od 14 X do 29 X (trochę więcej niż przepisowe 14 dni kalendarzowych).
    > 30 i 31 X wolne ze względu na weekend, 1 XI ze względu na Święto.
    > Pogrzeb - 26 X.

    Urlop wypoczynkowy udziela sie w dni pracy, jezeli pracujesz pon-pt, to
    nawet tych 14 nie ma.
    W kazdym razie, poniewaz pogrzeb wypada podczas urlopu wypoczynkowego,
    to nie naleza sie dni wolne.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2010-10-24 16:37:04
    Od: " Tapatik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    elephanto <e...@c...it.gmail.com> napisał(a):

    > Urlop wypoczynkowy udziela sie w dni pracy, jezeli pracujesz pon-pt, to
    > nawet tych 14 nie ma.

    Ustawa mówi o 14 dniach kalendarzowych, a nic nie wspomina o dniach roboczych.
    Najczęstszą praktyką jest branie urlopu od poniedziałku do piątku, więc mamy
    wtedy 16 dni kalendarzowych wolnego, a 10 dni urlopu, a gdyby ktoś wziął urlop
    na przełomie kwietnia i maja, to mogło by nawet wyjść 8 dni urlopu.

    > W kazdym razie, poniewaz pogrzeb wypada podczas urlopu wypoczynkowego,
    > to nie naleza sie dni wolne.

    Dziękuję Ci za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 6. Data: 2010-10-25 08:09:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 24 Oct 2010 16:37:04 +0000 (UTC), Tapatik napisał(a):

    > Dziękuję Ci za pomoc.

    Nie zgadzam się z przedpiścą co do "nienależności" okolicznościowego dnia
    wolnego.
    To że (w tym przypadku) pogrzeb wypada w okresie Twojego urlopu
    wypoczynkowego nie znaczy że okolicznościowy Ci "przepadł".
    To nie jest urlop okolicznościowy na ceremonię, pochówek. To jest urlop na
    OKOLICZNOŚĆ>
    Gdyby w kadrach zaczynali się "pluć" - wyjaśniasz im że np. 4 listopada
    masz zamiar załatwić sprawę związaną ze śmiercią bliskiej Ci osoby.
    Oczywiście o ile jest to pokrewieństwo które "daje prawo do
    okolicznościówki".
    Jeszcze raz nadmieniam - urlop okolicznościowy nie musi być "wzięty w dniu
    danej okoliczności" ;)
    Bo tez byłoby to trudne do realizacji ;) Skąd mielibyśmy wiedziec w jakim
    dniu ktoś umrze ;) (urlop wszak przysługuje z tytułu śmierci osoby a nie
    jej pogrzebu) ;)

  • 7. Data: 2010-10-25 19:51:25
    Od: " Tapatik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > dniu ktoś umrze ;) (urlop wszak przysługuje z tytułu śmierci osoby a nie

    Czy ja dobrze widzę, że w Kodeksie Pracy nie ma w ogóle nic o urlopach
    okolicznościowych?

    Znalazłem to:
    http://static1.money.pl/d/akty_prawne/pdf/DU/1996/60
    /DU19960600281.pdf

    "§ 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas obejmujący:

    <ciap>

    2) 1 dzień -- w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką."

    Niby wyjaśnia ile dni, ale nie odpowiada na pytanie, czy muszę ten dzień brać
    dokładnie w dniu pogrzebu.

    Kadry już się "plują", bo do nich dzwoniłem.

    Stopień pokrewieństwa jak najbardziej daje prawo do urlopu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 8. Data: 2010-10-25 19:56:35
    Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny,jest,ten,swiat,o2.pl>

    użytkownik " Tapatik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ia4n3t$4i6$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > brać
    > dokładnie w dniu pogrzebu.
    >
    > Kadry już się "plują", bo do nich dzwoniłem.

    Miałam tak samą sytuację jak umarła moja Mama. Byłam na urlopie
    wypoczynkowym i niestety nie otrzymałam od pracodawcy przysługujących mi 2
    dni urlopu. Motywował to tym, że te 2 dni są na załatwienie spraw związanych
    z załatwieniem spraw związanych z pogrzebem as nie jakieś dodatkowe 2 dni
    tylko z tytułu zgonu członka Rodziny.

    Pozdrawiam
    Sylwi@