    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop w dziwnym wymiarze
    Date: Wed, 6 Sep 2006 10:49:06 +0200

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:edko1n$4d3$1@opal.futuro.pl...
    > Witam

    napisał w

    > Ale zaraz, zaraz. Do końca 2004 przepracowała więc rok i 9 i pół
    > miesiąca i należał jej się łączny urlop tylko 18 dni?

    Wyraźnie napisałam, że 20 dni (a nie tylko 18 dni) i to jest wszystko
    do końca 2004 r. Takie były przepisy dotyczące nabywania prawa do
    pierwszego urlopu po pierwszym roku pracy.

    Przecież to
    > jest za rok. A pozostałe 9 i pół miesiąca? W skrócie- urlop
    > należał się wtedy po roku pracy. No to jaki wymiar jest po roku i
    > 9i1/2 miesiąca? Też taki jak po roku?

    Tak, nawet gdyby podjęła pracę 3 stycznia 2003 r., to miałaby prawo
    tylko do 20 dni urlopu do końca 2004 r. (czyli za prawie 2 lata).

    > Ja akurat byłem w zbliżonej sytuacji. Od 1.lipca 2002 do końca
    > 2003 pracowałem w jednej firmie. Mój wymiar urlopu wyniósł równo
    > 1/2 + 1 urlop. I tyle dostałem. Czyżby mój b. pracodawca
    > nieopatrznie podarował mi 3/4 urlopu w prezencie?

    Twój pracodawca oszczędza na kwalifikowanym kadrowcu, a stracił
    udzielając Ci więcej urlopu niż musiał. A może Twój pracodawca był
    wspaniałomyślny? Pracodawca zawsze może udzielić więcej urlopu niż
    wynika z przepisów.

    wa