    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop w dziwnym wymiarze
    Date: Tue, 5 Sep 2006 22:20:06 +0200

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:edkf1d$od7$1@opal.futuro.pl...

    > Koleżanka pracuje w firmie państwowej. Zaczęła pracę w połowie
    > marca 2003 na okres próbny. Miała wymiar urlopu 18 dni w skali
    > roku. Po 3 miesiącach podpisano umowę na czas określony. Na 3
    > lata. Wówczas już można było wziąść pół urlopu po połowie roku.
    > Wzięła więc, chyba w październiku 9 dni roboczych. W 2004 roku
    > powiedziano jej, że ponieważ wzięła po połowie przepracowanego
    > roku pół urlopu, to w 2004 dostanie także tylko pół. (!)

    Tak, zgodnie z przepisami dotyczącymi nabywania prawa do pierwszego
    urlopu przez osoby, które podjęły pracę w ciągu 2003 r.
    Od 2004 r. najniższy roczny wymiar urlopu wynosi 20 dni, więc od
    połowy marca 2004 r. nabyła prawo do uzupełniających 11 dni urlopu
    wypoczynkowego po przepracowaniu pierwszego roku pracy.
    Do następnego urlopu wypoczynkowego (20 dni) nabyła prawo 01.01.2005
    r.

    > Twierdziła tak kadrowa.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami.

    Wg mnie została wprowadzona w błąd. Jako
    > osoba młoda, nie miała dużego doświadczenia i uwierzyła w to.
    >
    > Wg zdrowego rozsądku i mojej wiedzy, koleżance należałby się
    > jeszcze urlop za pozostałą proporcjonalnie część roku 2003 (czyli
    > (18 x 9/12)-9 =~ 4 dni oraz pół urlopu za 2004, czyli 9 dni.
    > Razem 13 dni
    > Czy jest jakaś możliwość, że nie mam racji?

    Nie masz racji. Koleżankę obowiązują poprzednie przepisy dotyczące
    nabywania prawa do pierwszego urlopu wypoczynkowego.
    Dopiero od 2004 r. obowiązuje nabywanie prawa do urlopu wypoczynkowego
    w pierwszym roku pracy (kalendarzowym) po 1/12 po każdym
    przepracowanym miesiącu.

    wa