  • Data: 2002-01-16 22:23:38
    Temat: Re: Urlop okolicznosciowy ?
    Od: "LegiM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rozporządzenie Ministra Pracy z dnia 15 maja 1996r. w sprawie sposobu
    usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień
    od pracy

    (...)
    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:
    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma
    lub macochy,
    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.
    § 16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie drugie, §
    9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15, pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na
    podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    Użytkownik "Maniek" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie i mam pytanko ? Jakie uregulowania prawne mówią o
    urlopach
    > okolicznościowych (w przypadku śmierci członka rodziny), bo w Kodeksie
    Pracy