    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop na żądanie
    Date: Thu, 22 Dec 2005 23:33:09 +0100

    Użytkownik " Krzysztof" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:dof82r$caf$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > "Urlop na żadanie" - chciałbym dowiedzieć się komu mam to zgłosić przed
    > pracą. Czy może być to bezpośredni przełozony jak np. brygadzista, czy
    > mistrz
    > czy musi byc to ktoś wyżej rangą jak kierownik, czy dyrektor? Jeżeli to
    > może
    > być przełożony niższa ranga /mistrz albo nawet tzw. brygadzista/ to czy
    > moge
    > to zrobić drogą prywatną?

    Wystarczy bezposredniemu przelozonemu. Chyba ze panujacy w zakladzie zwyczaj
    kaze zwracac sie ze wszystkim do dyrektora.

    > Czy jeżeli we wrzesniu wykorzystany został caly mój urlop, to skoro od
    > tamtej
    > pory nabyłem prawa do kolejnych dni urlopu /od tamtej chwili nalezaloby mi
    > się ze 5 dni zwykłego/ tak samo przelicza się "urlopu na żądanie"? Czyli
    > wg.
    > mojej kalkulacji 4 dni urlopu na żądanie to 1 wypadalby po 3 miesiącach
    > pracy. Czy moge po tym czasie juz z niego korzystać? Chciałbym podkreślić
    > że
    > jeszcze nigdy z niego nie korzystalem.

    Jesli wykorzystales we wrzesniu caly urlop to nastepny nabedziesz dopiero
    1.01.2006 r. Przypuszczam, ze wykorzystales tylko czesc urlopu, skoro
    piszesz ze od tamtego czasu nabyles 5 dni. Proporcjonalne nabycie urlopu ma
    miejsce tylko przy pierwszej pracy (1/12 z kazdym miesiacem). Prawo do
    kolejnych urlopow nabywa sie w kazdym roku. Urlop na zadanie to nie
    dodatkowy urlop, tylko urlop z puli urlopu wypoczynkowego. Rowniez tu nie ma
    zasady proporcjonalnosci przy nabywaniu urlopu. Mozesz nawet w styczniu
    wybrac 4 dni urlopu na zadanie (chyba ze to twoja pierwsza praca, to wtedy
    nie bedzie go na tyle).

    Dan