  • 11. Data: 2005-12-14 09:44:36
    Temat: Re: Urlop i odejście z pracy...
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Michał napisał(a):

    > Dokladnie na umowe o prace pracuje od czerwca 2003 wiec dopiero 2,5 roku,
    > zatem nadal przysluguje mi miesieczny okres wypowiedzenie. Nie chcialbym
    > doczekac 3 miesiecznego okresu w firmie. Dlatego zmieniam prace, jednak wymagane
    > jest ode mnie, abym nowa podjal jak najszybciej stad moje pytania. Numer z
    > zlozeniem podania o urlop przed zlozeniem wypowiedzenia jest dobry ;), ale nie
    > wiem czy chcialbym zostawiac taki syf po sobie, co najwyzej taki maly syfik na
    > 10 dni. Moze najpierw chorobowe 2 tygodnie, potem urlop w czasie ktorego zaczne
> [...]

    Jeśli podejmiesz pracę to urlop ci nie przepada...
    chcesz pracować odczas urlopu ?

    Poza tym możesz rozstac się z pracodawca "za porozumieniem stron",
    wtedy okresy nie obowiązują.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2005-12-14 09:48:37
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    > Złóż podanie o 26 dni urlopu (powiedz, że wyjeżdżasz za granicę do
    > rodziny, czy inny tego typu kit. A gdy urlop zostanie zatwierdzony, walnij
    > wtedy wypowiedzenie. Inaczej dostaniesz tylko 1/12 urlopu.

    Albo...
    po złożeniu wypowiedzenie idź na zwolnienie lekarskie :))). Zachowasz urlop
    na później, do wykorzystania u następnego pracodawcy.

    Aga

  • 13. Data: 2005-12-14 10:09:09
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 10:48, na pl.soc.prawo, Agnieszka napisał(a):

    > Albo...
    > po złożeniu wypowiedzenie idź na zwolnienie lekarskie :))). Zachowasz urlop
    > na później, do wykorzystania u następnego pracodawcy.

    Błędne rozumowanie w tej kwestii.
    Jeżeli z pracownikiem rozwiązuje się umowę o pracę powinien on wykorzytać
    przysługujący mu urlop wypoczynkowy. Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn nie
    mógł zostać wykorzystany należny urlop - pracodawca *musi* wypłacić temu
    pracownikowi ekwiwalent za nie wykorzystany urlop.
    Np. w omawianym przypadku - wypłaci mu za 3 dni urlopu ekwiwalent - jeżeli
    nie wykorzysta u niego urlopu w okresie np. wypowiedzenia. U nowego
    pracodawcy nabędzie prawo do wymiaru urlopu adekwatnego od czasu podjęcia
    pracy do końca roku kalendarzowego.

    --
    Herbi
    14-12-2005 11:09:07

  • 14. Data: 2005-12-14 11:15:21
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    .
> [...]
    > nie wykorzysta u niego urlopu w okresie np. wypowiedzenia. U nowego
    > pracodawcy nabędzie prawo do wymiaru urlopu adekwatnego od czasu podjęcia

    Oczywiście! Pisałam o tym wczoraj. Rozliczenie urlopu wypoczynkowego jest
    obowiązkiem pracodawcy.

    W tym przypadku, do którego odpowiadałam, Marcin proponował wystąpienie do
    pracodawcy o 26 dni urlopu. Przy zwolnieniu lekarskim Michał zachowa prawo
    do 23 dni urlopu u kolejnego pracodawcy (o ile podejmie pracę do końca
    lutego i popracuje do końca roku).

    Pozdrawiam,
    Aga