  • Data: 2015-05-01 21:10:20
    Temat: Re: Uprawomocnienie z niejawnego bez doreczenia??
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-05-15 o 13:26, n...@d...spamerow pisze:
    > Nie, sąd nie próbował wysłać pisma do żyjącego wspólnika, w zamian za to
    > wysyłał do nieżyjącego (i ta koperta zapewne jest w aktach).
    > O tym, jak operatorzy pocztowi chętnie dopisują na takich zwracanych pismach
    > "adresat nie żyje" zamiast swojego ulubionego "mieszkanie zamknięte", to
    > chyba wiecie.

    Sąd mógł po prostu o śmierci strony nie wiedzieć. Nie wiem, czy w
    procesie cywilnym w wypadku spółki nie wystarczy wysłanie pisma do
    jednego ze wspólników ze skutkiem doręczenia spółce. Jeśli drugi
    wspólnik o śmierci pierwszego wiedział, to w mojej ocenie powinien o tym
    powiadomić sąd. Choćby z tego powodu, że przecież zmieniają się strony
    postępowania. Nie piszesz, jaka to spółka, no ale tak, czy siak w rolę
    strony wchodzą spadkobiercy zmarłego. Spadkobiercy o prowadzonym
    postępowaniu mogli po prostu nie wiedzieć. Żyjący wspólnik wiedział.