    From: uosiu <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uprawnienia Celników
    Date: Tue, 05 Aug 2008 11:39:57 +0200

    > No i? Jak często ci się zdarzajwnią tak straszne kontrole? Bo mnie Policja w
    > życiu kontrolowała z 2 razy, a inne służby 0 razy (pomijając celnika na
    > granicy samej jako takiej).

    Mieszkam w strefie nadgranicznej i bardzo często byłem kontrolowany
    przez SG, nawet chyba częściej niż przez Policję i nie mówię tu o
    przekraczaniu granicy.
    Do kontroli SG i Policji się już dawno przyzwyczaiłem, jeszcze parę lat
    temu miałem go czynienia z kontrolą przez Służbę Celną, zawsze było to
    jednak we współpracy z Policją lub SG, ale ostatnio Celnicy są w mojej
    okolicy bardzo aktywni na drogach i działają już samodzielnie, stąd moje
    pytania i wątpliwości.
    Żeby było jeszcze ciekawiej to nasza lokalna Policja bardzo mocno
    współpracuje z Policją niemiecką, są wspólne patrole po obu stronach
    granicy i to od kilku już lat, zanim jeszcze weszliśmy do Schengen.
    Do tego stopnia współpracują, że w niektórych sytuacjach na naszych
    polskich drogach ruchem kierują samodzielnie niemieccy policjanci.
    Czy mają do tego prawo to nie wiem, ale możliwe, że gdzieś jest jakieś
    rozporządzenie, nasze bądź unijne, które pozwala na takie rzeczy.
    Więc jak sobie pomyśle, kto i gdzie może mnie zatrzymywać, kontrolować
    czy legitymować, to wychodzi, że wszyscy i wszędzie.