    From: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Upomnienie z biblioteki
    Date: Sat, 13 Sep 2008 08:27:39 -0700 (PDT)

    0hsc.googlegroups.com>:

    > Jaka to różnica i jakie to ma konsekwencje praktyczne? Czy regulamin może
    > być wprowadzony zarządzeniem dyrektora (wynikałoby mi tak z logiki ich
    > pisma)?
    >
    > Czy ja ten regulamin musiałem kiedyś podpisać? Jeśli tak, to czy mogą
    > zmieniać sobie kwoty bez powiadomienia mnie?
    >
    > --
    > Quid leges sine moribus?

    Przy zapisywaniu sie do biblioteki. Teoretycznie zapisujacy powinien
    byl sie z nim zapoznac. Bo moze sie tylko podpisywalo pod "zapoznalem
    sie z regulaminem" a w tym regulaminie byl np. cennik.
    Roznica miedzy samym zarzadzeniem a regulaminiem jest o tyle wazna ze
    zarzadzenie nie ma wplywu na klienta. Natomiast jesli w regulaminie
    jest informacja ze stawke za nieoddanie ustala sie zarzadzeniem to
    wtedy nie trzeba dawac nowgo regulaminu do podpisy a wystarczy
    poinformowac ze z dniem tym a tym weszlo w zycie. Np. wywieszka na
    tablicy informacyjnej.
    Regulamin niestety trzeba znac, miec, obejrzec.

    Dlaczego 3 lata a nie 10? Uwazam ze wypozyczanie ksiazek na 3 miesiace
    jest swiadczeniem okresowym.