    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie - jak ją rozwiązać
    Date: Thu, 20 Jul 2006 19:42:53 +0200

    Dnia 20 lip o godzinie 19:20, na pl.soc.prawo, w...@p...fm
    napisał(a):

    > 4. Zleceniobiorca nie może powierzyć wykonania czynności
    > wymienionych w pkt 1 innym osobom bez pisemnej zgody Zleceniodawcy.

    Ten zapis jest o kant tyłka potłuc.

    > 6. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie
    > przepisy Kodeksu Cywilnego.

    No to jest chyba logiczne skoro to UZ.

    > 7. Zleceniobiorca z tytułu wykonywania niniejszej umowy nie podlega
    > obowiązkowi ubezpieczenia społecznego.

    Jeżeli jest studentką - to rzeczywiście nie ma obowiązku oZUSowania tej UZ.

    > 9. Zleceniobiorca zobowiązuje się zapłacić karę w wysokości 50
    > zł (słownie: pięćdziesiąt złotych) za każdy dzień
    > nieobecności,

    Nieobecności ... gdzie, w jakim miejscu? ;)

    > Przyczyna odstąpienia od umowy jest w tym zakresie bez znaczenia.

    LOL - przykładowo nie wypłaci wynagrodzenia po pierwszym terminie i co - to
    nie byłby powód do wypowiedzenia tej umowy? :))))

    > 10. Zleceniobiorca przed przystąpieniem do pracy przechodzi
    > obowiązkowe szkolenie na koszt zleceniodawcy i w przypadku zerwania
    > umowy, zleceniobiorca zobowiązuje się zwrócić koszt szkolenia w
    > wysokości 300zł (słownie złotych: trzysta 00/100).

    Hmmmm .... może ktoś z grupowiczów podejmie temat czy aby ten zapis jest
    poprawny pod względem roszczeń, szkolenia przy umowie cywilno-prawnej.

    > Jako zabezpieczenie składam weksel in blanco, który zleceniodawca ma
    > prawo wypełnić na sumę odpowiadającą mojemu zadłużeniu wobec niego.

    Upsss ... nieźle ....
    Poczytaj wątek o wekslu poruszany tutaj dzisiaj na grupie.

    > Weksel będzie opatrzony klauzulą ,,bez protestu".

    :)

    > Zleceniodawca ma prawo opatrzyć weksel datą płatności weksla
    > według swojego uznania.

    Ja pier...ele.

    > W przypadku niewykorzystania weksla po końcowym rozliczeniu zostanie
    > on pozbawiony mocy prawnej poprzez jego skreślenie i zwrócenie
    > zleceniobiorcy.

    Czyli zleceniodawca zamierza *wykorzystać* ten weksel?

    > Niestety jak zaczęła prace zmieniły się realia i miły pan
    > zleceniodawca stał się tyranem, który o wszystko ma problem. A praca
    > nie jest po 8h tylko po 10-11 h.

    LOL - to normalna UoP a nie UZ.

    > Jak można zerwać tą umowę bez ponoszenia konsekwencji zawartych w punkcie 9 i 10 ?

    Powiedzieć temu pajacowi niby "zleceniodawcy" że jest defacto *pracodawcą*
    i że Twoja koleżanka udaje się do SP o ustalenie stosunku pracy na
    podstawie "UZ" i charakteru "zlecenia", oraz z wszelkimi tego
    konsekwencjami wynikającymi z zawartej UoP, czyli brakiem zgłoszenia do
    ZUS, szkolenia BHP, badań wstępnych lekarskich itp itd etc.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany