    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa ratalna - czyli jak dostać świra
    Date: Thu, 03 Mar 2005 18:47:21 -0600

    Huzio wrote:

    > To ja się teraz pytam ilu z tych kredytobiorców trzyma kwity przez
    > 4-5 lat np. na sumę całości np. 1000 pln. ?.

    Nie 4-5, tylko 3, po trzech latach sprawa się przedawnia.
    I w interesie delikwenta jest trzymanie wszystkich świstków.
    Po za tym, po każdej tego typu imprezie domagam się pisemka, że kredyt
    został spłaconyi to trzymam dopóki myszy nie zjedzą.

    Więc tak naprawdę co takiemu
    > właścicielowi firmy "B" zależy "sprawdzić". Niestety ja również padłem
    > ofarą takiego "sprawdzania", ale pech chciał że mam wszystkie dowody
    > wpłat wynikające z zaciągniętego kredytu ratalnego.
    > I teraz następuje pytanie ... jak ja właściwie powinienem się zachować ?,
    > tzn. firma "B" znajduje się w mieście X, ja mieszkam w mieście Y. Czy żeby
    > udowodnić że jestem w posiadaniu tych "kwitów" muszę jechać do miasta X na
    > własny koszt, czy może mam je zeskanować i wysłać mail'em (ale wtedy zawsze
    > można powiedzieć że je podrobiłem w komputerze). Orginałów im nie wyśle bo
> [...]

    Oryginały są dla ciebie i pokaż je tylko przed sądem.
    Tej firmie możesz wysłac
    a) pisemko, żeby spadali na drzewo, bo po 5 latach to sobie mogą
    b) pisemko, że oświadczasz, że ty wszystkie raty spłaciłeś i tej firmie
    nic nie jesteś winien
    c) ksero tych rat, o które się upominają.

    I tyle.
    Na następne pisemko na jakie powinienes zareagować to jest decyzja sądu
    i od tego pisemnka powinieneś wnieść do sądu sprzeciw.
    Reszte pisemek od tej firmy możesz olać.