  • 1. Data: 2005-04-22 07:19:33
    Temat: Umowa przedwstępna - w formie aktu notarialnego?
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Pytanie jak wyżej. Wszyscy straszą, że musi być akt notarialny, a mój
    deweloper nie bardzo się kwapi.
    Czy uznać to za podejrzane? Jak to wygląda w praktyce? Wszelkie uwagi mile
    widziane :-)

    Dodam jeszcze, że działka obciążona jest kredytem pod inwestycję (wpis w
    hipotece).
    Wpłata ma być na rachunek powierniczy. Tu też pytanie - czy to oznacza, że
    bank
    też jest stroną umowy kupna-sprzedaży? Czy w umowie powinna być jakaś
    wzmianka
    o rachunku powierniczym?

    pg

  • 2. Data: 2005-04-25 12:48:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alicja wrote:
> [...]
    > deweloper nie bardzo się kwapi.
    > Czy uznać to za podejrzane? Jak to wygląda w praktyce? Wszelkie uwagi mile

    W umowie notarialnej masz trochę większe możliwości w razie kłopotów
    developera. Dobrze radzę sprządzić umowę notarialną.
    Skoro developer już kręci, to może lepiej poszukać innego.

> [...]
    > bank
    > też jest stroną umowy kupna-sprzedaży? Czy w umowie powinna być jakaś

    Bank nie jest stroną.
    To wygląda tak, że działka jest własnością developera, a bank wsadził na
    nią się ze swoją hipoteką, w razie plajty developera bank zabiera
    działkę i jest jej właścicielem.
    Tobie (jak i reszcie) oczywiście nie zostaje nic.
    Więc przy okazji dobrze radzę, aby wymusić wpisanie ciebie przez
    developera na hipotekę tejże właśnie działki. Będziecie się dzielić z
    bankiem pozostałościami po developerze w razie czego.
    Zanim podpiszesz umowę, weź jej wzór i idź do prawnika.
    Sama się zdziwisz co ci developer podstawia do podpisania.
    Założę się, że dobry prawnik znajdzie conajmnije kilkanaście punktów
    stawiajcych cię z góry na przegranej pozycji w razie kłopotów z developerem.