    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa, oświadczenie..
    Date: Thu, 10 Oct 2002 09:27:28 +0000 (UTC)

    Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > "Paweł Hajdys" napisa_(a):
    >
    > Dmowski, Rudnicki "Komentarz do kc - część ogólna", Warszawa 1999, s.249
    > i 255. Przepisywać czy znajdziesz?

    Wyrażenie "stwierdzenie pismem" jest zarówno użyte przy oznaczeniu formy
    pożyczki jak i w części ogólnek k.c. w stosunku do każdej cznności prawnej
    przenoszącej 2000 zł. W drugim przypadku uznaje się ją za ustawowe
    zastrzeżenie formy pisemnej dla celów dowodowych (Wolter, Ignatowicz,
    Stefaniuk "Prawo cywilne. Zarys częsci ogólnej", Warszawa 2000, str. 299.
    Przepisywać czy sam znajdziesz?). Trudno więc mi dociec dlaczego to samo
    stwierdzenie raz ma oznaczać formę pisemną a drugi raz nie. Moim zdaniem
    przepis par. 2 art. 720 jest tylko przepisem szczególnym w stosunku do art.
    75 par. 1 w zakresie wartości czynności prawnej.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl