  • 1. Data: 2007-12-02 14:48:51
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji w ramach umowy o dzieło
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Jak należy traktować umowe o zakazie konkurencji stnowiaca jeden z punktow
    umowy o dzielo. Czy cos takiego jest wazne - zwlaszcza dotyczy to sytuacji
    zakazu podejmowania okreslonej dzialalnosci po rozwiazaniu umowy o dzieło.
    Czy cos takiego jest wogole wazne? Ewentualnie jakie sa prawne obwarowania
    waznosci takiej umowy (odszkodowania i takie tam). W przypadku umowy o
    zakazie w ramach umowy o prace, sporo reguluje KP. Jak to jest jednak w
    przypadku umów cywilnoprawnych?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-12-02 14:59:32
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 15:48:51 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > to sytuacji zakazu podejmowania okreslonej dzialalnosci po rozwiazaniu
    > umowy o dzieło. Czy cos takiego jest wogole wazne?

    Jest ważne o tyle, o ile treść zobowiązania jest zgodna z art. 353(1) kc

    > Ewentualnie jakie sa
    > prawne obwarowania waznosci takiej umowy (odszkodowania i takie tam).

    Takie jak ustalą strony.

    > przypadku umowy o zakazie w ramach umowy o prace, sporo reguluje KP. Jak
    > to jest jednak w przypadku umów cywilnoprawnych?

    Kodeks cywilny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-12-02 15:24:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fiuh8i$ats$1@inews.gazeta.pl...

    > Jest ważne o tyle, o ile treść zobowiązania jest zgodna z art. 353(1) kc

    Dzieki - zajrze zaraz do tego art.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-12-02 15:41:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fiuh8i$ats$1@inews.gazeta.pl...

    Czyli rozumiem, ze - oprocz tego ogolnego unormowania nie ma zadnych
    przepisow szczegolnych?

    Rozumiem, ze taka umowa nie jest typową umowa o dzielo, gdyz przeciez umowa
    taka przestaje wiazac strony w momencie wydanie dziela (oczywiscie nie
    dotyczy ewentualnych pozniejszych roszczen - ale to inna bajka)?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-02 15:51:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Widze, ze w KC sa zawarte szczególne unormowania odnosnie umowy agencyjnej.
    Tak wlasciwie to ta umowa o dzielo (sprawa dotyczy mojej kobiety) wlasnie
    przypomina bardziej umowe zlecenie czy umowe podobna do agencyjnej wlasnie.
    Na pewno nie da sie tego raczej podciagnac pod umowe o prace. Poniewaz firma
    caly czas kombinuje , zeby nie zaplacic badz zaplacic jak najmniej, to czy -
    aby firmie troche dokuczyc - jest mozliwosc uznania umowy o dzielo za inna
    umowe cywilnoprawna, rodzaca obowiazek oplacania skladek ZUS?
    Czy to sad moze zrobic, czy bezposrednio ZUS? - no bo w sumie, skoro umowa
    nie jest umowa o dzielo a w istocie np. umowa zlecenia, to nie jest wazne
    jaki ma naglowek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-12-02 19:07:32
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał
    > w wiadomości news:fiuh8i$ats$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Czyli rozumiem, ze - oprocz tego ogolnego unormowania nie ma zadnych
    > przepisow szczegolnych?

    Może niedokładnie to, o co ci chodzi, ale jest cała ustawa
    o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.