    From: Katarzyna Kowalczyk <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Thu, 20 Jan 2011 10:14:40 -0800 (PST)

    Już tłumaczę

    > U ytkownik "Katarzyna Kowalczyk" <k...@g...com> napisa w
    > wiadomo cinews:1470decd-9cef-45a3-bd67-c3b81d73a8ff@w2g2000v
    bp.googlegroups.com...

    > Przybli sytuacj w kt rej jestem:
    > 1) Rok temu podpisa em umow zlecenie z firm A, dodatkowo podpisa em
    > umow o zakazie konkurencji. Nie w niej wzmianki o umowie zleceniu ani
    > o odszkodowaniu. Cho zakaz trwa r wnie po ustaniu stosunku z firm A
    > przez okres 2 lat.
    >
    > Czyli do czego jest przypi ta ta umowa? Tak sobie si zobowi za e do
    > niepodejmowania dzia alno ci konkurencyjnej wzgl dem A?
    W umowie tego nie ma napisanego do czego jest ona przypisana.

    > 2) Przez kolejne 3 miesi ce podpisa em 2 umowy o dzie o i 1 zlecenie.
    >
    > Gratuluj .
    Dziękuję

    > 3) P roku temu podpisa em z firm umow o prac .
    >
    > Tym bardziej gratuluj . Zdradzisz czy z t sam firm A?
    Tak, chodzi cały czas o tą samą firmę.

    > Czy w umowie o zakazie konkurencji:
    > 1) obowi zuj przepisy kodeksu pracy
    >
    > Tak, je li jest ona zawarta mi dzy pracodawc a pracownikiem.
    Obecny pracodawca jest tą samą firmą, z którą podpisałem umowę o
    której mowa.

    > 2) obowi zuj przepisy cywilne
    >
    > Tak, je li strony czy umowa cywilno-prawna
    W umowie są stwierdzenia "Wykonawca" i "Zlecający" co sugeruje umowę
    cywilno-prawną.

    > 2) obowi zuj przepisy cywilne i mog domaga si odszkodowania
    >
    > To zale y. Jak si nauczysz precyzyjnie wypowiada b dzie mo na co
    > odpowiedzie . Z be kotu niewiele wynika.
    Ciężko się tłumaczy jak się zna sprawę. Niektóre rzeczy są dla mnie
    oczywiste i niestety je pomijam.

    > 3) je eli obowi zuj cywilne, czy czas zakazu zacz si liczy po
    > sko czeniu pierwszej umowy zlecenia?
    >
    > Przeczytaj sobie t umow . Tu jej tre ci nikt nie zna, wi c nie wie co za
    > g upot podpisa e .
    Czytałem ją wiele razy i nie jest dla mnie jasna obecna sytuacja.

    > Dodam, e pierwsza umowa o zakazie nie jest w specjalny spos b
    > powi zana z adn umow czy to zlecenia, czy o prac . Jest na niej
    > tylko data, oraz to e okres zakazu ko czy si po 2 latach od ustania
    > "wsp pracy".
    >
    > e te ci gle trafiaj si niby doro li frajerzy, kt rzy byle co im podsun
    > to podpisz ...
    > A gdzie co piszesz o innych ni pierwsza umowach o zakazie konkurencji?
    Jest tylko jedna umowa o zakazie konkurencji z jedną firmą i tylko tam
    pracowałem.

    > Pozdrawiam, Marek
    > A w nag wku jest, e Katarzyna. Deprywacja p ciowa?
    Włamałem się na konto żony ;)

    PS: Jak bym udowodnił, że w okresie umowy-zlecenie pracowałem jak w
    umowie o pracę, to czy umowa o zakazie podchodziłaby do kodeksu pracy?