  • 1. Data: 2005-01-13 07:20:08
    Temat: Umowa o prace?
    Od: "Tomasz Ciesielski - ITQ DESIGN BOSS" <h...@w...pl>

    Witam !

    Czy ktos z Was może mi powiedzieć, czy istniej cos takiego jak 1/4 etatu i
    czy warto taka umowe podpisywać ?
    Jesli tak to jak sprawa wyglada z ubezpieczeniami iloscia godzin itd.?
    Z tego co wiem wszytkie takie etaty mialy byc zniesione od tego roku !!
    Mozecie mi to wyjasnić?

  • 2. Data: 2005-01-13 09:32:19
    Temat: Re: Umowa o prace?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Ciesielski - ITQ DESIGN BOSS" <h...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:cs57il$8u3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam !
    >
    > Czy ktos z Was może mi powiedzieć, czy istniej cos takiego jak 1/4
    etatu i

    Może istnieć, jeżeli taka umowa o pracę zostanie zawarta, a taką umowę
    o pracę można zawrzeć.

    > czy warto taka umowe podpisywać ?

    Sprawa względna, aby odpowiedzieć trzeba znać konkretną sytuację
    potencjalnego pracownika i pracodawcy oraz ich oczekiwania.

    > Jesli tak to jak sprawa wyglada z ubezpieczeniami iloscia godzin
    itd.?

    Ilość godzin: 1/4 z wymiaru, czyli przeważnie 10 godzin tygodniowo,
    praca może być świadczona codziennie po 2 godziny przez 5 dni w
    tygodniu lub przez mniej dni w tygodniu, łącznie przez 10 godzin
    tygodniowo.
    Pracownik niepełnoetatowy podlega wszystkim ubezpieczeniom jak
    pełnoetatowy, składki są odprowadzane od wynagrodzenia (taki sam
    procent jak u pełnoetatowego, ale kwota może być mniejsza).
    Jednak jeżeli jego miesięczne wynagrodzenie jest mniejsze od
    minimalnego (849 PLN), to nie nabędzie prawa do zasiłku dla
    bezrobotnych.
    Do stażu pracy ten okres się zalicza: 1 rok pracy w niepełnym wymiarze
    = 1 rok stażu (np. do urlopu wypoczynkowego czy do renty lub
    emerytury).

    > Z tego co wiem wszytkie takie etaty mialy byc zniesione od tego roku
    !!

    Nic podobnego, mogło to być tylko wewnętrzne zarządzenie w jakiejś
    pojedynczej firmie lub instytucji.

    wa