    From: "CodiJack" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o pracę
    Date: Tue, 19 Feb 2008 21:31:05 +0100

    news:fpfbbs$me1$1@news.dialog.net.pl...
    > Aneks do umowy to nic innego, jak porozumienie zmieniające. Czyli
    obowiązuje
    > tylko wówczas, gdy się na nie obie strony zgodzą. Wcale nie musisz tego
    > robić.
    > Ale nawet jeśli zrobisz, to nie jest to zakaz konkurencji, gdyż ten musi
    być
    > ustanowiony osobną umową
    > (art. 101^1 KP).
    > IMO zapis jest nonsensowny i nic nie znaczy.
    > Niemniej ja bym tego nie podpisał.

    Tak, tylko ja nie mam wyboru :(
    Czytałem art. 101 kp i pisze tam:

    ...W umowie określa się także okres obowiązywania zakazu konkurencji oraz
    wysokość odszkodowania należnego pracownikowi od pracodawcy, z zastrzeżeniem
    przepisów § 2 i 3.
    § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
    upływem terminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym przepisie,
    w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub niewywiązywania się
    pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, nie może być niższe od 25%
    wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika przed ustaniem stosunku pracy
    przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu konkurencji;
    odszkodowanie może być wypłacane w miesięcznych ratach. W razie sporu o
    odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

    Znaczy to, że dożywotnio (!?) to obowiązuje czy jak?

    Codi.