    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o pracę
    Date: Tue, 19 Feb 2008 20:40:58 +0100

    W wiadomości news:fpf9b3$nug$1@node1.news.atman.pl CodiJack
    <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Proszę Was o analizę jednego z punktów aneksu do umowy o pracę:
    > "Pracownik jest zobowiązany podczas obowiązywania niniejszej umowy, jak
    > również po jej zakończeniu
    > zachować w tajemnicy wszelkie informacje ...(ble, ble)
    > oraz powstrzymać się od wszelkich działań mogących przynieść szkodę
    > pracodawcy lub jego interesom.
    > ..."
    > Jak interpretować to, że po zakończeniu pracy powtrzymać się ... itd.
    > Znaczy, nie mogę podjąć pracy w żadnej innej pracy w tej branży, bo może
    > to zaszkodzić interesom firmy z której kiedyć odejdę?
> [...]
    Aneks do umowy to nic innego, jak porozumienie zmieniające. Czyli obowiązuje
    tylko wówczas, gdy się na nie obie strony zgodzą. Wcale nie musisz tego
    robić.
    Ale nawet jeśli zrobisz, to nie jest to zakaz konkurencji, gdyż ten musi być
    ustanowiony osobną umową
    (art. 101^1 KP).
    IMO zapis jest nonsensowny i nic nie znaczy.
    Niemniej ja bym tego nie podpisał.

    --
    Jotte