    From: kgs4242 <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło - student
    Date: Wed, 24 Jun 2009 13:51:17 -0700 (PDT)

    On 24 Cze, 22:41, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > Użytkownik "kgs4242" <k...@g...com> napisał

    > Przecież przy umowie o dzieło w ogóle nie odprowadza się składek ZUS
    > niezależnie czy to student czy niestudent (pomijając sytuację, gdy
    > wykonawca jest jednocześnie pracownikiem zamawiającego), więc w czym
    > problem?

    Jeśli dobrze rozumiem, to taka forma rozliczania jest popularna z tego
    powodu, ze ZUS/ubezpieczenie zdrowotne poki co placa za mnie rodzice.
    Stad moje pytanie - jak dlugo placa?

    > Natomiast przy umowie zlecenie liczy się albo moment ukończenia studiów i
    > uzyskania absolutorium albo wiek 26 lat (zależy, co wypada pierwsze).

    Jak rozumiem, zlecenie czy dzielo nie ma w tym przypadku roznicy. Czym
    jest natomiast moment ukonczenia studiow w moim przypadku? Wrzesien
    (wtedy bede mial absolutorium)? Czy np. moment obrony pracy mgr. jesli
    ta jest broniona (np. dzieki zgodzie dziekana) pare miesiecy pozniej?

    Pozdrawiam,
    kgs4242