    From: ideogram <i...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło
    Date: Fri, 18 Feb 2005 23:14:27 +0100

    Dnia 2005-02-18 19:02, AndrzejW wypłynął na szersze wody, by oznajmić
    światu, co następuje:

    > Z tego co piszesz wynika, że wszystkie twoje umowy to były umowy o
    > pracę, niezależnie jaki miały tytuł. Ze wszystkimi tego konsekwencjami.
    > Pozostaje tylko to ustalić w Sądzie Pracy.

    Wolałabym raczej uniknąć takiego rozwiązania.

    > To zależy, jak bardzo zależy Ci na dalszej współpracy z dotychczasowym
    > pracodawcą.

    W sumie ja od samego początku dobrze wiem, że taka forma umowy nie jest,
    jakby to nazwać, zbyt legalna? Ale wtedy strasznie potrzebowałam
    jakiegokolwiek zajęcia. Teraz chcę się po prostu rozwijać, bo w tym
    momencie po prostu mam wrażenie, że stoję w miejscu i nie mam żadnych
    perspektyw. Ani to pracownik, ani nie-wiadomo-co :(

    > Od jakiegoś czasu

    > Naciskać, naciskać. Przypominać i delikatnie uświadomić że istniejący
    > stan rzeczy nie jest do końca zgodny z prawem.

    Tak, wiem, robię, co mogę, ale ciągle słyszę, że zależne to jest od
    kogoś innego, właściwie nie do końca wiadomo, od kogo, bo nikt nie chce
    brać decyzji na siebie. A wiem też, że w ubiegłym roku jeden z
    pracowników miał problemy z US właśnie z tytułu umowy o dzieło, a
    dochody były stałe i jednakie pod względem sumy.

    --
    "Gdyby marzycieli brać serio, musiano by wydatnie rozbudować Izby
    Wytrzeźwień." (Horacy Safrin)