    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa najmu mieszkania - niejasność
    Date: Thu, 21 Sep 2006 21:05:35 -0500

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Art. 675.
    > § 1. Po zakończeniu najmu najemca obowišzany jest zwrócić rzecz
    > w stanie nie pogorszonym; jednakże nie ponosi odpowiedzialno?ci
    > za zużycie rzeczy będšce następstwem prawidłowego używania.
    > [...]
    > ---
    >
    > Popełniam gdzieś błąd, czy wymóg wymiany "normalnie zużytych" elementów
    > wyposażenia jest zwyczajnie bezprawny czyli nieobowiązujący?
    > Inaczej mówiac - czy wynajmujący przypadkiem nie ma dochodu do
    > opodatkowania z tytułu uzyskiwania nieodpłatnych świadczeń od najemcy :>

    To nawet nie o to chodzi.
    Jak firma już w tej chwili na takie umowy, to po co się kopać z koniem w
    trakcie samemgo wynajmu. To będzie przypominało koalicje pis i samoobrony.

    > Akurat tu mam pewne wątpliwości - IMO to można zaliczyć do "drobnych
    > nakładów obciążąjących najemcę" czy jak to tam idzie, AFAIK w różnych
    > miejscach wymagają aby tak robić - nawet administracje mieszkań
    > komunalnych: można pomalować najtańszą wersją czyli zwykłym wapnem (ba,
    > sami tak zalecają) ale "pomalowane ma być".

    bo się tak wszyscy nauczyli, że na dowidzenia to trzeba po rękach całować.
    W hotelu przed wyprowadzeniem się też odkurzasz wykładzinę?