    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa najmu - kaucja/wypowiedzenie
    Date: Mon, 19 Dec 2011 22:39:08 +0000 (UTC)

    On 2011-12-19, lb <b...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > Chciałbym zapytać jak wygląda zwrot kaucji po najmie w praktyce. Co
    > kwalifikuje sie jako uszkodzenie, a co jako "zużycie wynikające z
    > normalnego korzystania"?
    > Kto ustala co jest czym?

    W praktyce to najlepiej jest niezaplacic ostatniego miesiaca zeby
    wlasciciel zabral sobie z kaucji a przy zdawaniu uczciwie przyznac sie
    do brakow i je pokryc. Realia sa takie, ze gro wynajmujacych
    to buraki ktore chetnie ta kase przytula (a czesto dawna juz ja
    przejedli wiec oddac nie bylo by z czego). Ostatnio zmienialem
    mieszkanie, czesci kaucji zostala na rozliczenie mediow, po 2 tygodniach
    upominania sie o rozliczenie nagle sie okazalo, ze w mieszkaniu sa
    jakies zniszczenia a zdawane bylo w bialy dzien.
    > Czy np plamy na scianie podpadają pod uszkodzenie czy pod zuzycie?
    > Zakładamy ze plamy zostały zrobione w okolicy blatu w kuchni i są np z
    > rosołu ;)
    > Jak określić co się kawalifikuje, a co nie?

    Chyba zdroworozsadkowo, a fachowo to pewnie jakis rzeczoznawca.

    > I tak z innej beczki: czy w umowie najmu można zawrzeć, że w okresie
    > wypowiedzenia wynajmujący przyprowadza "oglądaczy" powiedzmy
    > codziennie w jakichś godzinach(może ale nie musi)? Najemcy może
    > przecież żaden dzień nie pasować i nie ma obowiązku być w domu ale
    > jednak coś takiego podpisał. Czy można to obwarować jakąś karą w razie
    > niewpuszczenia?

    Pewnie mozna, ale ja bym na to sie nie godzil. Nie mialem czegos takiego
    a wynajmujacy nekal mnie, ze chcialby przyjsc i obejrzec bo 3 tygodnie
    mu zostaly a on nikogo nie ma. Rozumiem, ostatnie pare dni w granicach
    rozsadku ale miesiac?

    --
    Artur