    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na isniejące WWW ?
    Date: Thu, 13 Nov 2003 12:19:06 +0100

    Piotr 'Gerard' Machej rzecze:
    > Ten akurat argument mnie nie przekonuje ;) Pamiętam jeszcze z zajęć z prawa
    > autorskiego, że jeśli przekażemy komuś prawa majątkowe autorskie, a później
    > pojawi się nowe pole eksploatacji, to nadal my mamy mpa na tym polu.
    > Chyba, że mój wykładowca się mylił, hm?

    Albo Ty go źle zrozumiałeś albo się mylił.
    No bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że Ci co nabyli prawa do utworów
    przed DVD lub przed erą internetu NIE posiadają mpa na...
    nie no to przecież absurd już sam z siebie, nawet mi przez gardło nie chce
    przejść. Albo się posiada mpa albo nie! Nie ma czegoś takiego jak
    posiadanie mpa na jakimś polu eksploatacji. Można mieć tylko licencję.

    > Możesz podeprzeć czymś poza porównaniem praw autorskich
    > do samochodu swoją wypowiedź? Bo póki co, to całkiem
    > przeinaczasz zapis z ustawy.

    Nic nie przeinaczam.

    > I co? Dlatego, że nazywasz go niefortunnym, to jest nieważny i
    > możesz go sobie interpretować jak Ci tylko się zachce?

    Powiedziałem, że zapis jest niefortunny, bo budzi jak widać kontrowersje,
    nie jest jednoznaczny, a nie dlatego, że jest tak jak Ty to interpretujesz.

    > No cóż. Osobiście zawieram sporo umów o dzieło z przekazaniem majątkowych
    > praw autorskich, i zawsze w umowie są wyszczególnione pola eksploatacji.
    > I jest to nie tylko mój wymóg, ale również zamawiających.

    No cóż. Nikt Ci tego nie broni, ja takiej umowy bym nie podpisał bo uznałbym
    ją za nieważną.

    pozdrawiam
    Arek

    --