    From: "Bartess" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa "na gębę"
    Date: Fri, 23 Jan 2004 14:54:11 +0100

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:buqpfg$g91$7@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > b...@b...pl wrote:
    > Prosze zwrocic uwage, ze my nie wiemy czy ta umowa "przenosila"
    > jakakolwiek wartosc.
    >
    > Wg KC wspolnicy odpowiadaja solidarnie (jak juz to pisano), lecz tylko
    wobec
    > "osob trzecich". natomiast zyski i straty powinni pokrywac zgodnie z
    umowa
    > spolki, a w razie braku uregulowania tego w umowie w proporcji do
    udzialu..

    Nasza ustna umowa dotyczyla tego, ze byly wspolnik przejmuje caly majatek.
    Zadeklarowal sie, ze bedzie splacal wszystkie zobowiazania bylej spolki
    (czyli zabiera caly majatek ale jednoczesnie uwalnia mnie od zobowiazan).

    > Owa umowa MOGLA (bo nie wiemy czy byla) byc jedynie umowa pomiedzy
    > wspolnikami JAK dziela sie majatkiem i dlugami po tym jak spolka
    > "przestala istniec".

    Wlasnie ta umowa ustna (bo nie doczekalem i nie doprosilem sie umowy na
    pismie) jest umowa miedzy nami jako bylymi wspolnikami.
    Pozdr.
    KB