  • 1. Data: 2021-06-20 07:53:35
    Temat: Ujawnienie danych internauty z forum
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://wyborcza.pl/7,75398,27218864,prokuratura-nie
    -dostanie-danych-czytelnikow-wyborcza-wygrala.html

    Wygląda na to, że forum wyborcza.pl gazeta.pl i wogóle media
    elektroniczne należące do podmiotów prasowych są bezpieczne.
    Tylko czy prokuratura ma inną furtkę, aby takowe dane uzyskać ?
    Może hostingodawca ma obowiązek ujawnić dane ?

  • 2. Data: 2021-06-20 08:40:28
    Temat: Re: Ujawnienie danych internauty z forum
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-20, Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:
> [...]
    > Tylko czy prokuratura ma inną furtkę, aby takowe dane uzyskać ?
    > Może hostingodawca ma obowiązek ujawnić dane ?

    "Ochrona dziennikarskich źródeł informacji jest jednym z podstawowych
    warunków wolności prasy" - orzekł Sąd w Giżycku, uchylając prokuratorskie
    nakazy ujawnienia przez "Wyborczą" danych czytelników krytycznie
    oceniających działania Zbigniewa Ziobry.

    No dobrze, ale gdzie tu ochrona źródeł informacji?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-06-20 09:30:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-20-czerwca-2021 o 08:40, Marcin Debowski pisze:
    > No dobrze, ale gdzie tu ochrona źródeł informacji?

    UFFFF.

    A już myślałem że tylko ja uważam że też pożalsięboże "sond"
    błądzi/miesza dwie zupełnie inne sprawy.

  • 4. Data: 2021-06-20 11:55:13
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > oceniających działania Zbigniewa Ziobry.
    >
    > No dobrze, ale gdzie tu ochrona źródeł informacji?

    Wygląda na to, że każdy forumowicz wyborcza.pl
    jest informatorem prasowym zgodnie z prawem prasowym:

    Art.5.
    1. Każdy, zgodnie z zasadą wolności słowa i prawem do krytyki, może
    udzielać informacji prasie.2.Nikt nie może być narażony na uszczerbek
    lub zarzut z powodu udzielenia informacji prasie, jeżeli działał w
    granicach prawem dozwolonych

    Art.15.
    1. Autorowi materiału prasowego przysługuje prawo zachowania w tajemnicy
    swego nazwiska.
    2.Dziennikarz ma obowiązek zachowania w tajemnicy:
    1)danych umożliwiających identyfikację autora materiału prasowego, listu
    do redakcji lub innego materiału o tym charakterze, jak również innych
    osób udzielających informacjiopublikowanych albo przekazanych do
    opublikowania, jeżeli osoby te zastrzegły nieujawnianie powyższych danych;
    2)wszelkich informacji, których ujawnienie mogłoby naruszać
    chronione prawem interesy osób trzecich.
    3.Obowiązek, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również innych
    osób zatrudnionych w redakcjach, wydawnictwach prasowych i innych
    prasowych jednostkach organizacyjnych

  • 5. Data: 2021-06-20 14:35:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.06.2021 o 11:55, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Wygląda na to, że każdy forumowicz wyborcza.pl
    > jest informatorem prasowym zgodnie z prawem prasowym:

    Tylko przy takiej interpretacji odpowiedzialność za naruszenie prawa
    ponosi redaktor naczelny. Jeśli tych wpisów nie weryfikują, to dość
    karkołomny pomysł ze strony radcy prawnego Wyborczej.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-06-20 14:50:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko przy takiej interpretacji odpowiedzialność za naruszenie prawa
    > ponosi redaktor naczelny. Jeśli tych wpisów nie weryfikują, to dość
    > karkołomny pomysł ze strony radcy prawnego Wyborczej.

    Takie już zadanie radców prawnych, żeby robić kurwę z logiki.

    Wciąż lepiej niż kulsony wydające informację do prasy, że zatrzymano
    obywatela za udział w zgromadzeniu w którym uczestniczył w/w obywatel,
    król zygmunt na kolumnie i pięciu kulsonów. Aż dziw bierze, że ten
    kulson nie wystąpił o ochronę swoich danych przed publikacją, bo dopóki
    nie było tych niedopowiedzialnych dziennikarzy to tylko koledzy
    wiedzieli jakim jest idiotą:P

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-06-20 17:30:46
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Henryk Hajdan napisał(a):
> [...]
    >
    > Wygląda na to, że forum wyborcza.pl gazeta.pl i wogóle media
    > elektroniczne należące do podmiotów prasowych są bezpieczne.

    I tak i nie.
    To zależy na kogo ci użytkownicy plują/kogo znieważają.

  • 8. Data: 2021-06-20 17:34:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2021 o 17:30, Astralny Rębajło pisze:

    > I tak i nie.
    > To zależy na kogo ci użytkownicy plują/kogo znieważają.

    A kogo znieważyli?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-06-20 21:20:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-06-20 o 17:34, Shrek pisze:

    > A kogo znieważyli?

    Nie czytałeś linkowanego artykułu?
    Nadprokuratora Ziobrę.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2021-06-20 21:42:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2021 o 21:20, RadoslawF pisze:

    > Nie czytałeś linkowanego artykułu?
    > Nadprokuratora Ziobrę.

    No czytałem - ale nie ma tam nic że znieważyli. Ponoć ostro się
    wypowiedzieli i tyle. Sąd przecież ich nie skazał, więc są niewinni:P
    Mniej więcej tak jak połowa pisich aparatczyków gdzie postepowania
    ziobrokuratura utrąca lub p.o.rezydent ułaskawia od sądu:P

    --
    Shrek