  • Data: 2006-09-17 22:39:46
    Temat: Re: Uciążliwy pies
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 17 Sep 2006 23:03:35 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > No popatrz... I gdzie wyczytałeś ten zakaz składania przez
    > funkcjonariuszy straży miejskiej wniosków o ukaranie
    > do sądu grodzkiego?

    Nie wyczytałem, jeno w moim prymitywnym rozumku zrodziła się
    myśl, że aby złożyć wniosek do sądu, to trzeba mieć dowody.
    I to straż miejska w takim wypadku winna się legitymowac prawem
    do prowadzenia postępowania dowodowego.
    Nie może być tak, że w praworządnym państwie wystarczy tylko, że
    jakiś chory psychicznie naskarży cieciowi z innego miasta, że
    jest szykanowany, aby cieć od razu miał prawo do składania
    wniosku do sądu bez pierwotnego zbadania sprawy.
    Do zbadania sprawy służy więc najpierw wywiad.
    Jak się taki chory raz poskarżył na moich znajomych, przyszli
    osobiście, zrobili krótki wywiad, zbadali sprawę, zobaczyli że
    jest chory i dali sobie spokój.
    Nie jest jednak tak, że każdy ma prawo do takiego zbadania sprawy
    i łażenia po mieszkaniach, żeby wypytywać ludzi jak wygląda
    prawda.
    Chyba, że każdy pociotek z Pcimia Dolnego może skarżyć do sądu w
    Pcimiu Górnym, że słyszał iż sąsiad sąsiada jego kuzyna od strony
    matki czuje się niewygodnie z powodu postępowania brata siostry
    sąsiada z trzeciego piętra w bloku o pięć przecznic dalej, za to
    w sąsiedniej wiosce.

    --
    J.A.